N O V O S T I
O   M E D I A W A T C H
R E V I J A   M E D I J S K A   P R E Ž A
o   r e v i j i
s e z n a m
junij 2013
december 2012
junij 2012
december 2011
maj 2011
uvodnik
medijska politika
medijski trg
20 let medijske tranzicije v sloveniji
raziskovalno novinarstvo
novinarska etika
sovražni govor
splet
medijske reprezentacije
rtv slovenija
iz zgodovine medijev
regulacija medijev v evropski uniji
regija
recenzije in prikazi
zasebno o javnem
ekskrementi
fotografija
december 2010
maj 2010
december 2009
maj 2009
december 2008
maj 2008
december 2007
maj 2007
december 2006
maj 2006
november 2005
maj 2005
november 2004
marec / april 2004
oktober 2003
marec 2003
december 2002
poletje 2002
zima 2002
poletje / jesen 2001
pomlad 2001
zima 2001
poletje-jesen 2000
pomlad 2000
jesen 1999 / zima 2000
poletje 1999
pomlad 1999
zima 1999
poletje 1998
pomlad 1998
zima 1998
u r e d n i š t v o
E D I C I J A   M E D I A W A T C H
S P R E M L J A N J E   N E S T R P N O S T I
N O V I N A R S K I   V E Č E R I
O M I Z J A
M E D I J S K O   S O D E L O V A N J E
T E M E
A V T O R J I
P O V E Z A V E

Goran Ivanović
»Krezubi trozubac« danes: kje so pristale tri nekdanje mladinske radijske postaje iz Ljubljane, Zagreba in Beograda?
Podobno kot Radio Študent in Omladinski radio/101 je bil ustanovljen tudi beograjski B92. V nasprotju s svojimi ljubljanskimi in zagrebškimi kolegi je najmlajši in pozneje politično najbolj brutalno zatirani B92 iz majhne mestne radijske postaje zrasel v medijsko korporacijo.

Ljubljanski Radio Študent, zagrebški Radio 101 (Omladinski radio) in beograjski B92 so bili pionirji »neodvisnih« elektronskih medijev ne le nekdanjih republikah bivše Jugoslavije, temveč v celotnem nekdanjem etatističnem bloku, ki je živel za železno zaveso. Veljali so za svetilnike neodvisnega novinarstva, čeprav sta med nastankom »ereša« in »devedestdvojke« minili dve desetletji, v katerih se je stanje v Jugoslaviji zelo spremenilo iz ideološko močno nadziranih enostrankarskih 60. let do bolj liberalnih postitoističnih 80. let, ko vladajoča partija ni mogla preprečiti niti utemeljitev prvih opozicijskih strank, kaj šele radijske glasove z dogmami neobremenjenih mladincev. Slabosti jugoslovanskega režima in prve znake dezintegracije federativne države so v drugi polovici 80. let močno izkoriščali takrat številni mladinski mediji, kot so zagrebški Polet in Studentski list, še največ pa Radio 101. V Zagrebu so med drugim predvajali provokativni tedenski politični radijski magazin Krezubi trozubac, ki se je ukvarjal z aktualnimi dogodki v »treh srcih junaških« – Ljubljani, Beogradu in Zagrebu. Bili so hitri, pametni in zabavni. Brez cenzure in avtocenzure so razširjali meje svobode izražanja in radijskega medija. Teme, ki so jih obravnavali, kot je bil vzpon Slobodana Miloševića, so se pokazale kot zgodovinske. Iz Ljubljane je poročal Franci Zavrl, še preden je postal urednik Mladine, žrtev aretacij in prepovedi. Za poročila iz Beograda je bil zadolžen Veran Matić, ki do danes uspešno vodi B92. V intervjujih je rad poudarjal, da je ravno njegova novinarska izkušnja v Krezubem trozubcu pomagala pri nastanku B92. Oddajo v Zagrebu je vodila Hloverka Novak, ki je potem imela novinarsko in uredniško kariero na HTV in postala ena izmed najbolj protislovnih in izpostavljenih medijskih osebnosti na Hrvaškem. Kaj je ostalo od Krezubega trozubca danes, kje so »tri srca junaška«? Kaj se je zgodilo z nekdanjimi stebri neodvisnih medijev v Sloveniji, Hrvaški in Srbiji? Ali so se prilagodili okusu povprečnih poslušalcev komercialnih radijskih postaj?

Radio Študent: 42 let na svoji strani

Ljubljanski so zagnali 9. maja 1969, na pobudo takratne komunistične organizacije na ljubljanski univerzi. Pobudniki so bili namreč prepričani, da bodo z igračo za študente umirili akademsko mladino, ki je bila pod vplivom prelomnih svetovnih študentskih dogodkov iz leta 1968. Prvo desetletje je minilo s predvajanjem triurnega dnevnega programa brez večjih pretresov. Z uvedbo UKV-stereooddajnika leta 1978 pa so se ustvarjalci prebili do širšega občinstva, ki so ga zlahka osvajali predvsem s svežimi glasbenimi oddajami. Postopoma so razširili urnik čez vikende, v 80. letih so se ukvarjali s številnimi do takrat nedotakljivimi temami. Vrhunec poslušanosti so doživeli v času ljubljanskega procesa leta 1988, ko sta bila z Mladino najbolj iskana slovenska medija. Od leta 1991 so začeli predvajati večerne programe tudi ob delavnikih, sicer pa ni več bil edini ali eden izmed redkih, ki je lahko mislil s svojo glavo. V naslednjih letih je bilo veliko komercialnih pobud tudi znotraj radia, na pa je vedno zmagala nekomercialna radijska struja, ki je svoje delovanje končno utemeljila na konceptu community radia in open channela, ne glede na negotovost finančnih virov. Od začetka so bili usmerjeni v promocijo temeljnih civilnodružbenih vrednot, kot so človekove pravice, strpnost in spoštovanje različnosti. Ko so leta 1997 začeli predvajati program na spletu, so bili ena izmed prvih evropskih postaj, ki jim je to uspelo. O kakovosti nekomercialnega programa pričajo tudi državne nagrade za radijske oddaje, ki so jih dobili v začetku novega tisočletja. V slovenskem medijskem prostoru so bili in ostali samorastniki.

Radio 101: Edini gospodar, ki so ga vsi imeli radi

Zagrebško »stoenko« so pod imenom Omladinski radio zagnali 8. maja orwellovskega leta 1984 kot službeni medij takratne zveze socialistične mladine zagrebške občine Trešnjevka. Ekipa na 101 je bila neposredna, drzna in inovativna, rušila je tabuje, kmalu pa je postala verjetno edini gospodar, ki so ga v Zagrebu vsi imeli radi. Bila je namreč »gospodar vseh valov«. Privrženost radiu je bila na vrhuncu, ko je približno 100.000 ljudi novembra 1996 na Trgu bana Josipa Jelačića v Zagrebu pokazalo nezadovoljstvo z vladavino takratnega gospodarja Franje Tuđmana in so z množičnimi protesti preprečili odvzem frekvence »stoenki«. Zaradi svojih političnih oddaj, v katerih so redno tudi smešili HDZ, je bil Radio 101 na Tuđmanovem črnem seznamu, čeprav je imel prav na Omladinskem radiu prvi intervju, preden se je vzpel na državni vrh. Leta 1990 so spremenili ime v Radio 101, čeprav so socialistične oblasti tri leta pred tem radiu odvzele omenjeno frekvenco. Spet so jo dobilo 16 let pozneje. Sicer so v prvem valu privatizacije hrvaških elektronskih medijev postali podjetje v lasti mesta Zagreb, kar je pomenilo, da bojevanju z lastniki, ki so bili na oblasti, ni bilo konca. Sicer so leta 2003 dobili tudi regionalno frekvenco, pred tem pa so končali privatizacijo, in sicer tako, da so večinski paket delnic dobili tedanji in nekdanji zaposleni.

Simbol neodvisne hrvaške medijske scene do takrat ni bil zgolj uspešna zgodba o neki lokalni radijski postaji, temveč relevantni informativni medij in družbeni fenomen, ne glede na to, da so se njegovi poslušalci postarali skupaj z voditelji, mlajših pa ni bilo veliko. Kot se je pokazalo, je bil november 1996 vrhunec stoenke, po katerem je samozadovoljstvo začelo graditi lastne spomenike v etru. Sledili so ostri frakcijski boji za moč znotraj radia, ki so povzročili korupcijo, pohlep, neodgovornost, šovinizem in politično nekorektnost, torej vse tisto, proti čemur so se v prejšnjih letih bojevali. Januarja letos so končali v stečaju z več kot tri in pol milijonov evrov dolgov in negotovo usodo. Radio v zadnjem desetletju ni vlagal v tehnološki razvoj ali nove formate oddaj, temveč v novinarsko podobo izbranega dela svojih zaposlenih. Celo spletne strani so bile popolnoma zapuščene. Programska shema je bila polna anahronizmov, saj je vedno moral biti prostor za oddaje in avtorje, ki se niso spreminjali več kot desetletje. Radio je umiral dolgo in boleče, konec »stoenke«, kot jo poznamo, se nevarno bliža.

B92: Čez Miloševića do medijske korporacije

Podobno kot Radio Študent in Omladinski radio/101 so leta 1989 takratne jugoslovanske oblasti ustanovile tudi beograjski B92. V nasprotju s svojimi ljubljanskimi in zagrebškimi kolegi je najmlajši in pozneje politično najbolj brutalno zatirani B92 iz majhne mestne radijske postaje zrasel v medijsko korporacijo. Poleg priljubljenega radijskega programa ima danes tudi podobno televizijo, založniško hišo, glasbeno in filmsko produkcijo ter ne nazadnje najbolj obiskani spletni portal na jugovzhodu Evrope. Beograjski medij je vse oddelke, razen televizije, uspešno organiziral že sredi 90. let prejšnjega stoletja. Sodobni koncept medijske organizacije pa je bila nujna posledica raznovrstnega boja proti režimu Slobodana Miloševića, ki ni trpel nobenega nasprotovanja svojim nacionalističnim in nasilnim idejam; B92 pa se upiral ekstremizmu, primitivizmu in agresivnemu nacionalizmu. Ohranili so medij, kljub temu da jim je Miloševićeva oblast leta 1996 pobrala antene in za nekaj dni popolnoma prekinila program. Rešili so se z oddajanjem na spletu. V času Natovega bombardiranja Srbije je policija za krajši čas prijela Matića, ker je B92 povabil ljudi, naj se izognejo mobilizaciji. Grozili so mu menda tudi z umorom. Redno radijsko predvajanje so nadaljevali šele po koncu vojaških napadov. B92 je tudi danes zaradi svojih vsebin deležen napadov desničarskih skrajnežev, hkrati pa mu njegovi nekdanji sodelavci in privrženci očitajo tudi pomanjkanje odprtih političnih razprav o nekaterih temah in vse bolj komercialni pristop, kar se vidi v Big Brotherju ali podobnih programih na njihovi televiziji. V B92 so imeli deleže tudi ameriški vlagatelji in nekateri izmed vodilnih srbski poslovnežev, kot je Slobodan Vučićević, ki je tudi predsednik uprave Droga Kolinske. Od konca lanskega leta je večinski lastnik iz Grčije.

Epilog

Radio Študent, Omladinski radio/101 in B92 so začeli kot majhne »mladinske-partijske« radijske postaje, ki so nastajale v kleteh in na asfaltu največjih republiških središč. Ne glede na razvojno pot in bistvene premike je ljubljanski Radio Študent tudi danes lokalna radijska postaja, ki je še vedno najodmevnejša, ko se odločno postavi za temeljne civilnodružbene vrednote in nasprotuje dominantnim strukturam družbe takrat, ko ostali mediji molčijo. Zaradi neodvisnosti od virov moči, ne glede na to, ali so politični ali finančni, lahko govorijo o različnih marginaliziranih temah, ki jih v drugih medijih ni, čeprav si to zaslužijo. »Ereš« ima ambicije, da bi predvajal tudi televizijski program, za katerega je tudi Zavod Radio Študent tudi registriran, sicer pa finančno stanje komaj zadostuje za redno predvajanje radijskega programa, za katerega sodelavci sprejemajo večinoma simbolično denarno nadomestilo.

Finančne težave so letos pripeljale v stečaj Radio 101. V Gajevi ulici obujajo spomine na staro slavo in čakajo na najboljšega ponudnika, ki bo kupil eno izmed najbolj znanih zagrebških medijskih znamk. Lani so se vrstile stavke zaposlenih za plače, ki jih niso dobivali več mesecev. Zaradi pomanjkanja denarja za plače in nestrinjanja z vodstvom je radio v zadnjih dveh letih zapustila večina znanih novinarjev in urednikov, med katerimi je največ prahu dvignil odhod nekdanje urednice in ene izmed solastnic radia Zrinke Vrabec Mojzeš za svetovalko pri predsedniku države Ivu Josipoviću. Program v stečaju pa ustvarja skupina novinarjev, ki je zbrana okrog dolgoletnega urednika Željka Matića; ima tudi vrsto nasprotnikov. Za nekdanjo upravo, ki je vodila radio med letoma 1997 in 2009, so ostali milijonski dolgovi, ni izključen niti razplet na sodišču, da bi ugotovili, kako je finančno propadel »gospodar vseh valov«.

Najmlajši v nekoč neodvisnem trojčku, B92, je postal ena izmed vodilnih medijskih hiš v Srbiji, ki je od konca lanskega leta v večinski lasti grškega podjetja Astonko. Ob dokapitalizaciji pričakujejo, da bodo nadaljevali svojo rast, ne pa tudi spremembe svoje uredniške politike; ta naj bi ostala v pristojnosti zaposlenih, ki so obdržali kakšnih 15 odstotkov podjetja. Nevarnost logike trga, ki medije obravnava kot navadno podjetje za ustvarjanje dobička, ne glede na to, ali proizvajajo informacije ali žeblje, je velik izziv za vrednote, ki jih je zastavil B92, kot so svoboden pretok informacij, prepričanj in prispevek k demokratičnim procesom in pluralizmu družbe z boljšim razumevanjem dogodkov in spodbujanjem strpnosti.

Vse tri radijske postaje so se od svojih začetkov borile za poslušalce v vsaki ulici, ker so imeli slabe oddajnike in so se komaj slišali nekaj blokov stran od uredništev. Vsak je na svoj način na začetku pomenil opozicijo takratnemu inertnemu javnem servisu, ker komercialnega, kot ga poznamo danes, ni bilo. Takratne javne radijske postaje so bile zanimive za poslušalce, kot je za bralce zanimiv uradni list. Po padcu režima pa so spremembe prišle čez noč, vsi mediji so lahko postali demokratični, odprti in raziskovalni, posegli so tudi v teme, ki so bile »rezervirane« za Krezubi trozubac. Trojček je znova zablestel v nemirnih obdobjih vojn in družbenih prevratov, konec tranzicije pa je v primeru Radia 101 pomenil tudi njegov zaton.

Medtem se je spremenilo vse, od radijske tehnologije prek vloge novinarjev do pogojev financiranja in ne nazadnje družbe. Mediji, ki so veliko prispevali k razvoju, se morajo razvijati še naprej. Kot je pokazal Radio Študent, ob tem niso obsojeni zgolj na komercialno tekmo. Spreminja se tudi medijska kultura, manjka pa medijska vzgoja. Uspele so radijske postaje, ki so imele jasno določene programske cilje, tiste, ki so vedele, kaj hočejo, za koga in zakaj pripravljajo program, ter kako ga narediti. Ob tem torej ni toliko pomembno, ali so se odločili za nekomercialni ali korporativni pristop, temveč da poslušalci lahko prepoznajo format, ki ga želijo poslušati. Priljubljenost radia ni več tako velika kot pred 20, 30 ali celo petimi leti, saj je apolitičnim generacijam, ki prihajajo, bolj razburljivo imeti novega prijatelja na Facebooku kot poslušati politične radijske oddaje ali prisluhniti neuveljavljeni glasbeni skupini. Radijski medij pa z novimi tehnologijami lahko odgovori tudi na takšno preizkušnjo.


izpis

Zoran Pusić

O sodbah, pričah in krivcih[1]
Še več mesecev po operaciji Nevihta časopisi niso prenehali pisati o tej vojaški zmagi. O njeni temnejši plati, o požiganju celih vasi, vlakih, ki so vozili ljudi iz Splita, da so ropali zapuščene hiše in o pobijanju starcev, ki so ostali po vaseh, se je pisalo malo ali nič. V spominu mi je ostal naslov članka Ž. Kustića: »Velika humanost vojskovanja«

Prevod: Anamarija Urbanija

Še več mesecev po operaciji Nevihta časopisi niso prenehali pisati o tej vojaški zmagi in jo analizirati. O njeni temnejši plati, ki je trajala še več mesecev po koncu, o požiganju celih vasi, vlakih, ki so vozili ljudi iz Splita, da so ropali zapuščene hiše in, kar je najhuje, o pobijanju starcev, ki so ostali po vaseh, pa se je pisalo malo ali nič (razen v nizkonakladnem in preganjanem Feral Tribunu). Od vseh teh člankov mi je ostal v spominu naslov članka Ž. Kustića: »Velika humanost vojskovanja«. Mislim, da sem ga bral za ograjo češkega bataljona Združenih narodov v Kninu, kjer je zatočišče poiskalo 744 beguncev iz Knina in okoliških vasi, večinoma prestrašene ženske in otroci, ki so čakali na dovoljenje za odhod v izgnanstvo. Celo popoldne sem se pogovarjal z njimi, jih prepričeval, naj ostanejo (kar je bilo precej neodgovorno, a takrat podatkov o številu zločinov nisem poznal), da je Hrvaška njihova domovina in podobno. Prihajale pa so novice o požganih hišah, poklani živini in pobijanju ljudi, zato se jih je samo 22 od skupaj 744 odločilo ostati. Pri večini je bila ta odločitev prav malo povezana s politiko, veliko bolj pa s strahom. Šlo je večinoma za navadne in preproste ljudi, ki se niso ukvarjali s politiko, se je pa politika kruto pošalila z njimi.

Danes so dejstva znana!

Začutil sem ogorčenost zaradi žaljive neresničnosti članka in njegove hinavščine. V Kustićevo obrambo lahko rečem, da ne verjamem, da je zavestno slepil javnost, prej bi bilo mogoče reči, da ga je zanesla evforija zmage in konca vojne, dejstev pa ni poznal.

Pisanje večine novinarjev pred in po izreku sodbe Gotovini, Čermaku in Markaču, zlasti pa poročila televizije, so me s svojo površnostjo, pomešano z namerno objavljenimi polresnicami, spomnila na ta članek. Razlika je v tem, da za njih ne velja ta vprašljiva olajševalna okoliščina – danes so dejstva znana!

Kot bi se vrnili za deset ali petnajst let, ko so bili najvplivnejši mediji podobni propagandnim biltenom, ki so namesto argumentov prinašali nestrpne obsodbe, je nekdanji predsednik države novinarje in nevladne organizacije, ki so zahtevali, naj hrvaško pravosodje razišče vse vojne zločine, označil za raznobarvne vrage, nekdanji pravosodni minister (Z. Šeparović) pa se je povzpel na semafor pred takratnim ameriškim veleposlaništvom in zavpil: »Mi bomo sodili sodnikom haaškega sodišča.«

Najprej so mediji več dni ustvarjali pričakovanje, da je oprostilna sodba zagotovljena. Glavni vir informacij so bili odvetniki obtoženih, ki po logiki svojega poklica niso objektivni. Večini ljudi, ki niso spremljali sojenja, so s temi dobrimi željami postregli kot z objektivnimi informacijami.

Zato ni čudno, da je za mnoge sodba, izrečena Gotovini in Markaču, pomenila pravi šok. Sodba namreč ni bila skladna z željami obrambe, temveč je bila izrečena zaradi njene nezmožnosti, da bi ovrgla povezavo Gotovine z naslednjimi dejstvi:

Samo v južnem sektorju, ki mu je poveljeval Gotovina, je bilo ubitih 600 civilistov, večinoma starcev, ki so ostali v svojih hišah. To je trikrat več, kot je bilo žrtev na Ovčari.

Ko so se zgodili ti zločini, ni bil skoraj nihče kaznovan. Ravno nasprotno, v večini primerov so jih državne in vojaške oblasti, ki so bile odgovorne za to, da se takšni zločini raziščejo, poskušale prikriti. Sam politični vrh je takšno ravnanje podprl. Tako je v svojem govoru v Karlovcu, na poti Vlaka svobode iz Zagreba v Split, predsednik Tuđman rekel: »Tisti, ki nam očitajo, da požigamo srbske hiše na osvobojenih ozemljih Hrvaške, naj se spomnijo, da je svetopisemsko načelo iz Stare zaveze oko za oko, zob za zob.«

Predsednik Tuđman je večkrat nedvoumno izjavil, da hoče zmanjšati število Srbov na Hrvaškem. Danes je vsem dostopna vsebina pogovorov na Brionih, na katere se sklicuje sodišče. Takih izjav je še veliko. Tuđman je avgusta leta 1995 v Karlovcu izjavil: »Srbi so neslavno izginili iz teh krajev, kot bi jih sploh nikoli ne bilo. So pa še tukaj pri vas. Od 22 sodnikov v Karlovcu je sedem Srbov.« Tej usmeritvi z nedotakljivega vrha so sledili tudi nekateri drugi politiki. Tako je podpredsednik vlade B. Mišetić izjavil: »Hrvaška noče, da bi v njej živeli ljudje, ki so pripadniki drugega naroda.«

Čeprav so te izjave za današnje čase šokantne, so jim množično ploskali, tudi tisti, ki se danes zgražajo nad ugotovitvijo haaškega sodišča, da je bila Nevihta poleg osvobodilne operacije izkoriščena za etnično čiščenje. Na Hrvaškem je bilo takrat mogoče slišati še hujše izjave, vendar od ljudi, ki niso imeli moči za njihovo izvedbo. Odgovornost hrvaškega političnega vrha je v tem, ker je imel moč in vojsko. Njena zmaga je bila zlorabljena za uresničevanje ideje, ki bi bolj spadala na prehod iz 19. v 20. stoletje.

Na čelu te vojske v južnem sektorju je bil Gotovina. Njegovih zaslug za izborjeno zmago nihče ne zanika. Sodili so mu zaradi njegove odgovornosti za zločine, ki so se zgodili na tem območju.

Ni znana nobena šovinistična izjava, ki bi jo izrekel Gotovina, skoraj nobena izjava zunaj strokovnega vojaškega konteksta nasploh. Njegovi soborci, na primer Ademi in Kotromanović, so izjavili, da se v politiko ni vmešaval, ni bil nacionalist, ni ukazal nobenih zločinov. Storilci zločinov na območju, za katerega so bili po mnenju sodišča odgovorni on in njegovi podrejeni poveljniki, pa niso bili kaznovani, pa tudi nadaljnji zločini niso bili preprečeni.

Je bilo sploh mogoče kaj narediti?

Namesto da je Gotovina iz Zadra pripeljal škofa, od katerega je bilo malo koristi, bi moral kot poveljnik, ki je imel avtoriteto in so ga ubogali, izgovoriti en sam preprost stavek: »Ubijanje civilistov in streljanje vojnih ujetnikov bosta obravnavana kot najhujši obliki kršenja vojaške discipline, tisti, ki bodo požigali in ropali, pa bodo prišli v zapor in na vojaško sodišče.« Če bi to rekel in to tudi uresničeval, zločinov verjetno ne bi bilo. Ne glede na Tuđmanove izjave o Nevihti kot priložnosti za drastično zmanjšanje števila Srbov na Hrvaškem, pa bi ne bilo tudi procesa proti Gotovini.

Primer Bliska pa najbolje dokazuje, da je zločine mogoče preprečiti. Po koncu te akcije, v kateri so življenje izgubili mnogi civilisti, zlasti takrat, ko so streljali na kolone beguncev, je Nikola Ivkanec, poveljnik policije iz Pakraca, zahteval, naj se vojska umakne v vojašnice in naj policija prevzame nadzor nad osvobojenim območjem. Tri dni po Blisku sem se z Ivkancem pogovarjal o ustanovitvi Centra za človekove pravice v Pakracu. Hodil sem po vaseh na tem območju in pogosto srečeval težko oborožene policiste, ki so obiskovali ljudi, ki so ostali, in jih spraševali, ali kaj potrebujejo in ali je vse v redu. Kolikor je meni znano, na območju, ki ga je nadzoroval N. Ivkanec, zločinov po Blisku ni bilo.

Po razglasitvi sodbe mnogi mediji s svojim poročanjem in komentarji spet dezinformirajo javnost. Čeprav v sodbi (niti v obtožnici) ni zanikana legitimnost operacije Nevihta, temveč je obsojena samo odgovornost takratnih najvišjih hrvaških politikov za zlorabo te osvobodilne akcije in dosledna odgovornost najvišjih vojaških poveljnikov, zaradi katerih je bila po mnenju sodišča ta zloraba mogoča, mediji vztrajno ponavljajo, da je to obsodba Nevihte in pravice Hrvaške, da se bojuje proti agresiji. V tem niso osamljeni, tako da je te dni težko razlikovati izjave raznih skrajnežev, polne nevarnih groženj, od izjav izpred oltarja ali visoko izobraženih ljudi, ki bi res morali vedeti, za kaj v resnici gre.

Ostrina kritike se zdaj ne usmerja proti tistim, ki so s svojimi izjavami in ravnanjem prikrivali zločine in povzročili, da je prišlo do te obsodilne sodbe, temveč proti tistim, ki so več let zahtevali, naj se ti zločini obravnavajo posamično, naj se jim sodi po možnosti na Hrvaškem in naj se z akcije, ki je bila osvobodilna, opere ta madež. Takšne kritike je mogoče prebrati ne samo v medijih, ki jim resnicoljubno informiranje ni ravno blizu, temveč tudi v sicer korektnih in resnih časopisih. Tako D. Ciglenečki, novinar Novega lista, kolumno »Brionski zločinski podvig« konča s stavkom: »Glede na to, da je S. Mesić povsem nerazumno distribuiral Tuđmanove zapisnike, je mogoče ugotoviti, da je nekdanji predsednik Gotovini in Markaču, človekoma, ki sta osvobodila svojo domovino, priskrbel vsaj polovico zaporne kazni, če ne še več. Po tem si bomo Mesića zapomnili.«

Za veliko nemoralnost te izjave, podobne izjavam, ki jih je danes mogoče slišati z mnogih govorniških odrov in prebrati na transparentih, je težko najti opravičilo. Morda popolni avtizem avtorja, da je to enačenje Hrvaške z navadno mafijsko organizacijo, v kateri za izdajalce veljajo tisti, ki na sodišču govorijo resnico.

Tukaj bom potegnil črto domoljubja. Domoljubje ni mahanje z zastavo, pozivanje k nestrpnosti in sovraštvu, tudi ni strahopetnost, ki bi nam preprečevala, da se soočimo s svojim ravnanjem. Še vedno je veliko ljudi, ki nočejo, da se Hrvaška predstavlja in vede kot mafijska organizacija, ljudi, ki so se vedno bojevali za Hrvaško, ki bi bila drugačna od tiste, »ki noče, da bi v njej živeli drugi narodi«, in od tiste, v kateri je vse v rokah 200 družin. Od tega, katere vrednote si bomo uspeli izbojevati, je odvisno, kakšno Hrvaško bomo imeli.

1 Z dovoljenjem avtorja smo prevedli članek, objavljen v hrvaškem spletnem mediju H-Alter, dostopno na www.h-alter.org/vijesti/ljudska-prava/o-presudama-svjedocima-i-krivcima (18. 4. 2011).

izpis

 S O R O D N E   T E M E

mediji v vzhodni in jugovzhodni Evropi

Medijska preža
Zrinjka Peruško
Kaj je bilo narobe z reformami medijev v postsocialistični Evropi?*
Snežana Trpevska
Razdrobljenost trga v jugovzhodni Evropi in degradacija profesionalnega novinarstva*
Jovanka Matić
Novinarji kot gibalo reform medijev*
Tarik Jusić
Bosna in Hercegovina: Med stagnacijo in tranzicijo*
Judit Bayer
Nauki medijskih reform v srednji in vzhodni Evropi: Vsaka družba ima tak medijski sistem, kot si ga zasluži*
Brankica Petković
Zakaj primerjati reforme medijskih sistemov?
Saša Banjanac Lubej
Grški vstop na televizijski trg v Sloveniji: Nafta, ladjedelništvo, šport in mediji
Biljana Žikić
S skuterji do televizije:TV Pink Si – TV3 Pink – TV3 Medias
Rastko Močnik
Kaj je vse pomenil izraz »civilna družba«?
Lucio Magri
Revolucija na Zahodu*
Gojko Bervar
Morda smo imeli srečo: nauk posnemanja modelov samoregulacije v državah nekdanje Jugoslavije
Nikolai Jeffs, Andrej Pavlišič
Komunikacijski modeli mirovnih gibanj v bivši Jugoslaviji: avtentični in spregledani
Tanja Petrović
Tako evropsko
Goran Ivanović
Hrvaška televizija in očitki korupcije
Snježana Milivojević
Srbija: Prvo in zadnje poročilo o medijih in korupciji
Ana Frank
Turčija: Mediji kot žrtev zgodovinskih notranjepolitičnih bojev
Goran Ivanović
Ali je WAZ izgubil sapo na Balkanu?
Janez Polajnar
Vse dobro o mrtvih ljudeh, vse slabo o mrtvih državah
[1]
Goran Ivanović
»Krezubi trozubac« danes: kje so pristale tri nekdanje mladinske radijske postaje iz Ljubljane, Zagreba in Beograda?
Zoran Pusić
O sodbah, pričah in krivcih
[1]
Sandra Bašić-Hrvatin
Kronika napadov na hrvaške novinarje
Jovana Mihajlović Trbovc
»Jugosfera« pod televizijo Pink: od pozabe problematične preteklosti do povezovanja v potrošništvu in zabavi
Ines Kuburović
Slovenski mediji o volitvah v Bosni in Hercegovini: Utrjevanje podobe brezperspektivne države
Saša Banjanac Lubej
Maltretiranje bralcev z resnico
Tanja Petrović
Strokovnjaki brez spomina: Slovenija in »zahodni Balkan«
Ivan Čolović
Kaj bi Srbija v Evropi?[1]
Marko Zajc, Janez Polajnar
»Noseč to zapadno kulturo doli na slovanski jug«
Andrej Stopar
Rusija: »V tem primeru ste nas prehiteli!«
Gordan Malić
Hrvaška: Sodni dan neodvisnega časopisnega založništva
Stipe Ćurković
Hrvaška: Mediji, javnost in študentska zasedba fakultet
Kaja Jakopič
Hrvaška: Novinarji kot tarče
Saša Banjanac Lubej
Odgovornost novinarjev v vojni v nekdanji Jugoslaviji – Lustracija, sojenje ali pozaba
Viktor Ivančić
Hrvaška in Slovenija: Nacionalistična jugonostalgija
Sanja Prelević
Fikser – desna roka tujemu novinarju
Saša Panić
Feral Tribune: Ugasnil forum kritične javnosti
Saša Panić
Na silo izgnani s tako imenovanega medijskega trga
Predrag Lucić
Laku moć, voljena Hrvatska
Viktor Ivančić
1996: Kako je bil obrekovan Feral Tribune
Senad Pećanin
Bosna in Hercegovina: Klientelizem in mediji
Snežana Trpevska
Makedonija: Največje televizijske postaje v službi političnih obračunov
Milka Tadić Mijović
Črna gora: Mediji brez distance do vladajočih krogov
Lana Zdravković
Ante Gavranović: Medijska obratnica – Novi čitatelji traže drugačije novine
Boris Čibej
Demokratične čistke
Neva Nahtigal, Nena Skopljanac, Martina Valdetara
Desetletje za vključitev Romov (2005–2015)
Brankica Petković
Raznovrstnost tiskovnih svetov v Evropi
Lana Zdravković
O televiziji v srednji in vzhodni Evropi
Lana Zdravković
Link, revija za razvoj elektronskih medijev
Ksenja Hahonina
Ukrajina Oranžni preobrat
Toni Gabrić
ZaMirZINE
Saša Bojc
Poročilo Mednarodnega tiskovnega inštituta (IPI)
Dušan Rebolj
Mrtvi ilegalci in preplašeni ostali
Regionalna konferenca o koncentraciji lastništva v medijih
Mojca Planšak
FM@dia Forum 2004
Saša Banjanac Lubej
Dopisniki kot bojevniki za nove slovenske trge
Sanja Prelević
O Črni gori črno …
Vlasta Jeseničnik
Rusija: Laž in resnica o Beslanu
Ksenja Hahonina
Rusija: Od Nord Osta do Beslana
Ksenja Hahonina
Rusija: Primer informacijskega boja – poročanje o številu prebivalcev Čečenije
Sandra Bašić-Hrvatin
Kako WAZ pritiska na novinarje v jugovzhodni Evropi?
Boris Čibej
Rusija: Ponarejeni intervjuji in črni novinarski PR1
Dušan Rebolj
Tuji lastniki medijev v srednji in vzhodni Evropi
Saša Bojc
Regulacija medijskega lastništva v državah vzhodne Evrope
Petar Luković
Srbija: Polemika o soočenju s pretklostjo – Kdo bi še kopal po dreku?
Veran Matić
Srbija: Mediji in »zdravljenje« družbe – nerealna pričakovanja
Beata Klimkiewicz
Poljska
Od liberalizacije do stroge regulacije
Velislava Popova
WAZ osvojil bolgarski časopisni trg
Boris Rašeta
Štirinajst časopisov in distribucijska hiša
Dragan Novaković
WAZ v Beogradu
Petar Luković
Srbija - Povedati fašistu, da je fašist
Snježana Milivojević
Srbija - Molk ne zabriše preteklosti
Aleksandra Maček
Makedonija - Mediji kot "varuhi nacije"
Saša Banjanac Lubej
Hrvaška, Srbija - Konec ilegalnega uvoza tiska
Jasmina Popović
Ko novinarji čistijo stranišča
Zoya Dimitrova
Bolgarija - Preiskovalni novinarji, združite se
Gašper Lubej
Makedonija
Profesionalizem zamenjala etnična lojalnost
Ranko Vujović
Črna gora
Kako medije izmakniti državnem nadzoru
Goran Ivanović
Hrvaška
Nevihta nad Latinico
Tamara Spaić
Seksgate na srbski način
Ahmed Burić
Čigavo je Oslobođenje?
Lucija Bošnik
Novinarji, sodobni gladiatorji
Beata Klimkiewicz
Biti državen ali ne?
Peter Bajomi-Lazar
Cena za državno podporo
Kaja Jakopič, Saša Banjanac Lubej
V etru Nove Evrope
Jan Moláček, Petr Kopecky
Svet in generalni direktor – generatorja krize
Danail Danov
Upor na nacionalnem radiu
Damir Matković
HRT ostaja gospodar medijskega prostora
Peter Bajomi-Lazar
Državna televizija na kolenih
Tadej Labernik
Ukinitev sedanje Radiotelevizije BiH
Ahmed Burić
Reformo diktira mednarodna skupnost
Saša Andonovski
Predlog medijskega zakona kot skrivnost
Denis Latin
Soočenja okrog konkretnih problemov
Snježana Milivojević
Bila je to najbolj umazana kampanja doslej
Milan Milošević
Napovedi so bile točne
Beata Klimkiewicz
Neškodljiva parodija
Gordana Suša
Skozi gozd do nove televizije Srbija
Laszlo Seres, Barbara Bizjak
So javni mediji sredstvo vladanja?
Lucija Bošnik
Načrtno potiskanje v kaos
Snježana Milivojević
Kako uničiti javnost
Sandra Bašić-Hrvatin
Dosje o represiji
Ognjen Tvrtković
Analiza pisanja beograjske Politike
Remzi Lani
Pismo koordinatorju Pakta stabilnosti
Boris Rašeta
Kaj bo z državnimi mediji na Hrvaškem?
Beata Klimkiewicz
Medijski imperij Radio Maryja
Arturas Mankevicius
Ugled in uspeh gresta skupaj
Boris Rašeta
Brutalna akumulacija kapitala
Tatjana Mandić
Nadzorovanje in kaznovanje novinarjev
Gabor Holmai
Državni uradniki morajo prenesti kritiko
Senad Pećanin
Skrivanje za zasebnimi tožbami
Zlatan Karabegović
Razkrivanje nepravilnosti je brez odmeva
Sandra Bašić-Hrvatin
The Baltic Media Monitor
Hrvaške parlamentarne volitve 2000 - monitoring televizije
Dragan Bisenić
Kriza neodvisnega novinarstva v Srbiji
Vladan Mićunović
»Jeklena« kontrola državnih medijev
Miklós Sükösd
Največ tujega lastništva
Petio Zekov
Waz narekuje pravila bolgarskega časopisnega trga
Milan Šmid
Preizkusni poligon za deregulacijo medijev
German Filkov
Elektronski »bum« v makedonskih medijih
Alexandre Lévy
Smrt neodvisnega informiranja v Srbiji
Dragiša Drašković
Slovenija v očeh srbskih medijev
Brankica Petković
Komu vasi lepo gorijo?
Snježana Milivojević
Politično življenje Srbije v informativnih medijih
Sandra Bašić-Hrvatin
Hard-Core politika in X-rated mediji
Sandra Bašić-Hrvatin
»No Story, Sorry.«
Brankica Petković
Šola profesionalne solidarnosti
Sandra Bašić-Hrvatin
Republika
Veran Matić
Moč in smisel mreže sorodnih medijev
Edicija MediaWatch
Mitja Velikonja
Titostalgija
Novinarski večeri
22.10.2003
Ilinka Todorovski, Aleksander Stanković, Bruno Lopandić
Hrvaška in Slovenija v medijskem ogledalu
29.05.2003
Snježana Milivojević, Dejan Anastasijević
Srbski mediji po atentatu
19.06.2000
Jacek Žakowski, Tomaž Gerden
Vzhodno od "raja"?
18.04.2000
Veton Surroi, Jurij Gustinčič
Kosovo: so se za to borili?
17.02.2000
Velibor Čović, Uroš Lipušček
Dober večer, gospod predsednik
23.04.1999
Anna Zarkova, Mojca Širok
Kaj hoče ženska
10.11.1998
Senad Pećanin, Jani Sever
Politika z drugačnimi sredstvi
30.01.1998
Milka Tadić, Blerim Shala, Blanka Doberšek
Smrt velike Srbije
14.05.1997
Aleksandar Tijanić, Mišo Alkalaj
Novinarstvo in nacionalni interes
radio in televizija
Medijska preža
Renata Šribar
Ženski vstop: Vstajništvo in spol v medijih
Gojko Bervar
Dnevnik svetnika RTV Slovenija
Biljana Žikić
S skuterji do televizije:TV Pink Si – TV3 Pink – TV3 Medias
Zoran Medved
Spregledano zavezništvo z državljani
Pia Majbritt Jansen
Danska javna radiotelevizija – primerjalna zgodba o uspehu
Gojko Bervar
Dnevnik svetnika RTV Slovenija
Marko Milosavljević
Giganti in palčki slovenskih medijev (če krematorijev raje ne omenjamo)
Gorazd Kovačič
Medijska vaja hujskanja proti javnemu sektorju in socialni državi
Goran Ivanović
Hrvaška televizija in očitki korupcije
Gojko Bervar
Dnevnik svetnika RTV Slovenija
Brankica Petković
Kar ni romantika
Admir Baltić
Pa tako lepo govorite naš jezik …
Saša Banjanac Lubej
TV Slovenija: pozitivne programske spremembe, a še veliko prostora za izboljšave
Zoran Medved
Prihodnost ali pogreb javne RTV?
Gojko Bervar
Dnevnik svetnika RTV Slovenija
Brankica Petković
Odpiranje RTV Slovenija za nove narodne skupnosti?
Jasna Babić
Spet se rola – Vrnitev »urbanih« glasbenih oddaj na TV Slovenija
Matjaž Ambrožič
Kdo pa je pri vas kreativni?
Dejan Jontes
Lepo je biti preprost: stereotipne reprezentacije razreda v situacijskih komedijah
Suzana Oreški
Reprezentacije norosti: Privabljanje gledalcev z omalovaževanjem podobe ljudi, potisnjenih na rob
Goran Ivanović
»Krezubi trozubac« danes: kje so pristale tri nekdanje mladinske radijske postaje iz Ljubljane, Zagreba in Beograda?
Andraž Poeschl
O Sloveniji na svetovnem prvenstvu
Zvezdan Martič
Vizija TV Slovenija: Strogi profesionalni standardi, več urbanih vsebin, večja vključenost gledalcev ...
Zoran Medved
Stavka na RTV Slovenija: Ostajajo problemi, zaradi katerih še nihče ni stavkal
Boštjan Nedoh
Kako stavkati brez materialnih posledic?
Jovana Mihajlović Trbovc
»Jugosfera« pod televizijo Pink: od pozabe problematične preteklosti do povezovanja v potrošništvu in zabavi
Jasna Babić
Osnutek zakona o medijih: Bluz slovenskih glasbenikov
Gojko Bervar
Dnevnik svetnika RTV Slovenija
Andreja Trdina
Spet doma: zamolčevanje razrednih razlik v konstrukciji slovenske običajnosti
Eva Vrtačič
Telo kot stroj, dr. House kot genialni mehanik
Gojko Bervar
Dnevnik svetnika RTV Slovenija
Eva Vrtačič
Zakaj se sploh igramo, če že vse vemo?
Claire Frachon
Francija: Boljša medijska zastopanost legitimna težnja milijonov ljudi
Eva Vrtačič
Ideologija v kuharskih oddajah
Eva Vrtačič
Razkrinkane izbire
Boris Čibej
Združene države Amerike: Lisičje novinarstvo
Iztok Jurančič
Kanarčki v rudniku demokracije
Zoran Medved
Novi zakon o RTV Slovenija: Potrebujemo popolnoma nov koncept
Dušan Rebolj
Ali je prav, da novinarji volijo?
Nika Susman
Francija: Usoda javne televizije odvisna od dobičkov komercialne tekmice
Eva Vrtačič
Svoboda je suženjstvo
Marko Milosavljević
Razdruženi propadajo
Sandra Bašić-Hrvatin
Kakšen javni medij potrebujejo državljanke in državljani Slovenije?
Brankica Petković
Glas poslušalcev in gledalcev
Miro Samardžija, Julija Sardelić
Preveč se ukvarjamo z visoko formalno politiko, dela na terenu je vedno manj
Julija Somrak, Aleš Zobec
Selekcija informativnih vsebin na televizijah
Robert Bobnič
Nezdrava mitologija tv-oddaje Na zdravje!
Roman Kuhar
»Voditelj oddaje pa ni Rom«
Enisa Brizani
Amare Droma, Amare Drumija, Mengere Droma, Naše poti
Zvezdan Martič
Medijske hiše srečajo nove medije
Sandra Bašić-Hrvatin
Politika razvoja radia in televizije v Sloveniji – Tiranija status quo
Tanja Kerševan-Smokvina
Strategija razvoja radijskih in televizijskih programov – bolje pozno kot nikoli?
Miha Krišelj
Digitalizacija in novi frekvenčni spekter – izziva za razvoj radijskih in televizijskih programov
Majda Juvan
Zakaj je v frizerskem salonu frizer in kaj ima s tem pokojni RGL?
Irena Vide
Lokalna novica je kraljica
Gojko Bervar
Radijsko tekmovanje Prix Europa 2007
Nagrada novinarju Gašperju Lubeju
Snežana Trpevska
Makedonija: Največje televizijske postaje v službi političnih obračunov
Milka Tadić Mijović
Črna gora: Mediji brez distance do vladajočih krogov
Kaja Jakopič
Bum časopisnih spletnih televizij
Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić
Spletne televizije izziv za medijske regulatorje
Marta Gregorčič
O diktaturi medijev in kontrarevolucionarnih učinkih
Anita Mikulič
Zakaj bi bili otroci žrtve medijev?
Marko Jenšterle
Venezuela: Napoved odvzema frekvence nastarejši zasebni televiziji
Brankica Petković
NMS – Naš mali svet
Kaja Jakopič
Big Brother: proizvodnja resničnosti
Igor Vobič
Je RTS Janeza Ujčiča res medij, najbolj v »javnem interesu«?
Lana Zdravković
Študentski radijski postaji – neprilagojeni in potrebni
Brankica Petković
Zakaj ni odzivov na procese zatona RŠ in Marš?
Zoran Medved
Zakaj je zahteva po uravnoteženosti javne televizije neutemeljena?
Marko Milosavljević
Vrnitev TV 3 – Največ koristi bo še vedno imel Holivud
Boris Vezjak
Poskusi ideologizacije in politično motiviran novinarski suspenz
Špela Stare
Zgovoren obseg kadrovskih menjav na RTV Slovenija
Gojko Bervar
Varuh poslušalcev in gledalcev RTV Slovenija
Boris Bergant
Avstrija: Vihar na javni radioteleviziji
Suzana Žilič-Fišer
Javnega interesa ne zagotavlja le RTV Slovenija
Brankica Petković
Kadrovski vrtiljak
Boris Vezjak
Dedemokratizacija Slovenije pod krinko demokratizacije RTV Slovenija
Tanja Taštanoska
Mlačna drža novinarjev RTVS
Boris Vezjak
Resnica sklicevanja na dr. Hoffmann-Riema
Marta Gregorčič
Javni prostor: Negujmo ga tam, kjer je in odpirajmo tam, kjer se je zaprl
Neva Nahtigal
Kdaj oddaje za Rome na RTV Slovenija?
Neva Nahtigal
Romi o medijskih vsebinah za Rome
Zoran Medved
Komentar - napačno pojmovanje ali ideološki konstrukt?
Kaja Jakopič
Realna televizija kot laboratorijski eksperiment
Sandra Bašić-Hrvatin, Brankica Petković
Javna radiotelevizija za vse!
Brankica Petković, Helmut Peissl
Monopoli premaknejo medije v desno
Maruša Krese
Najboljše, kar lahko da radio
Brankica Petković
Dodatna politizacija in državni nadzor nad RTV Slovenija
Gojko Bervar
Kdaj omdusman na javni radioteleviziji?
Brankica Petković
Nova vlada – nova medijska politika
Gašper Lubej
TV Slovenija praviloma »pokrije« več dogodkov kot POP TV
Marko Milosavljević
Predvolilna soočenja na RTV Slovenija – Bi lahko bila ožja, a bolj relevantna?
Tonči Kuzmanić
Televiziranje kot ničenje sveta
Bojan Golčar
»Mrtvorojeni otrok« države s prevelikim številom rtv-organizacij?
Boštjan Nedoh
Italija: Televizije trdno v Berlusconijevih vajetih
Gojko Bervar
Kdaj varuh poklicne etike na slovenski javni radioteleviziji?
Renata Šribar
Toliko o samoregulaciji pornografije
Bojan Golčar
Bo v etru še kaj programov posebnega pomena?
Andrej Stopar
Kako bo poslej EU odmevala v programih Radia Slovenija?
Gorazd Kovačič
Izbrisani prikazani kot problem, ne kot oškodovanci
Matej Kovačič
Zmago Jelinčič na RGL
Nataša Velikonja
Spopad stališč kot medijski konstrukt
Tomaž Zaniuk
Klic po celostni sanaciji Radia Študent
Saša Banjanac Lubej
Lokalne radijske postaje: Vse novice in oglasi iz istega računalnika
Anita Mikulič
Otroci in televizija
Melita Zajc
Mediji in avdiovizualna politika v strateških dokumentih ministrstva za kulturo
Suzana Žilič-Fišer
Velika Britanija: Državno financiranje in naročnina slabi neodvisnost in svobodo televizije
Rok Kajzer
Klevetanje in praksa Novinarskega častnega razsodišča
Sandra Bašić-Hrvatin
Zakon o RTVS za 20. ali 21. stoletje?
Marko Milosavljević
Nuja transparentnosti na RTV Slovenija
Tonči Kuzmanić
Potrošniška ali kapitalska suverenost
Saša Bojc
ZDA: Lokalne televizije – na poti k nepomembnosti
Ksenija Horvat
John Simpson: Poročila z nikogaršnje zemlje – Poročanje o svetu (1)
Suzana Žilič-Fišer
Velika Britanija: Channel 4 kot model javne komercialne televizije
Karol Jakubowicz
Zavrnite predloge o politični delitvi javne radiotelevizije!
Petra Šubic
Novi lastniki medijev: zakaj je Laško kupil delež v Delu?
Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić
Medijska koncentracija v Sloveniji
Neva Nahtigal
Pravila brez nadzora
Neva Nahtigal
Sistemi medijske odgovornosti v Sloveniji
Saša Banjanac Lubej
Novinarji so za direktorje kakor delavci v tovarni
Gal Kirn, Ana Jereb
Nato: Vidni in nevidni pritiski
Mojca Pajnik
Islam: Spektakularno o džamiji
Simona Zavratnik Zimic
Islam: Človekove pravice kot ljubiteljska dejavnost
Renata Šribar
Pornografija: Po protipornografskemu ukrepu medijskega inšpektorja
Mojca Pajnik
Pornografija: Ženske med spolnostjo in pornografijo
Brankica Petković
Romi: Lahko je nič ne vedeti o Romih
Poul Erik Nielsen
Danska državna televizijska služba na prodaj
Petra Oseli
Nove socialne dimenzije televizije
Dušan Rebolj
Prihodki radiotelevizij naraščajo
Rajko Gerič
Postali smo javni uslužbenci
Tatjana Pirc
Bodimo uslužbenci javnosti
Tomaž Gerden
Celina z imenom Slovenija
Marta Palics
Vojvodina
Izgubljen ugled manjšinskih medijev
Ksenija Horvat
Josri Fouda
Nikoli se ne bom vključil v propagandno vojno
Marko Prpič
Zgodovina radiotelevizije v Veliki Britaniji
Bojan Golčar
Radio Marš - konec ali začetek?
Simona Zatler, Sandra Bašić-Hrvatin
Programski deleži po novi medijski zakonodaji
Suzana Žilič-Fišer
Neprivlačnost slovenskega televizijskega trga
Rajko Gerič
Najlažje se je odreči programu
Katja Škoberne
Javna televizija in profilirane oddaje
Marjan Moškon
Žagajo mar avtorji vejo, na kateri sedijo?
Alenka Kotnik
Otroci in mladostniki v medijih
Petra Oseli
Ima tretji radijski sektor v Sloveniji prihodnost?
Goran Ivanović
Vpliv ameriškega skupnostnega radia
Boris Bergant
Izrazito politični zakon
Rina Klinar, Irma Benko
Več vprašanj kot odgovorov
Petra Oseli
Je TV 3 res »nezaželena« televizija?
Lucija Bošnik
Ameriški mediji – tempirana bomba?
Ksenija Horvat
Ko tudi dva novinarska vira nista dovolj
Bojan Golčar
V reševanje Marša se je vključila občina
Barbara Vodopivec
Tajnice, čistilke, gospodinje…
Rina Klinar
Naj lokalni radio ugasne?
Marjan Moškon
Zatreti lokalne programe je lahko
Dejan Jelovac
To bo konec Radia Študent
Suzana Žilič-Fišer
Prihodnost televizije
Ksenija H. Vidmar
Televizijska konstrukcija 20. stoletja
Petra Oseli
Prodajajo šampon v informativnih oddajah
Tanja Kerševan-Smokvina
Oglasi na televizijah po pravilih
Branko Čakarmiš
Samoregulativni korak slovenskih televizij
Cene Grčar
Beseda velja
Kaja Jakopič, Saša Banjanac Lubej
V etru Nove Evrope
Jan Moláček, Petr Kopecky
Svet in generalni direktor – generatorja krize
Rajko Gerič
Civilna družba rada glasuje tajno
Danail Danov
Upor na nacionalnem radiu
Damir Matković
HRT ostaja gospodar medijskega prostora
Peter Bajomi-Lazar
Državna televizija na kolenih
Tadej Labernik
Ukinitev sedanje Radiotelevizije BiH
Ahmed Burić
Reformo diktira mednarodna skupnost
TV3 bo preživela
RTV Slovenija
Bojan Golčar
Radio Marš naj bo!
Grega Repovž
Televizijska soočenja in podobe političnih tekmecev
Bojan Krajnc
Zakaj bi televizija bila servis lova na volilce?
Matjaž Gerl
Logika kapitala na televizijskem trgu
Marjan Ogrinc
Mediji ignorirajo rock
Bojan Golčar
Zakaj si univerza lasti Radio Marš?
Barbara Bizjak
Število obiskov razkriva edino Večer
Omejevanje je nedemokratično
Gregor Belušič
TV Duh
Beata Klimkiewicz
Medijski imperij Radio Maryja
Sandra Bašić-Hrvatin
British Journalism Review
Sandra Bašić-Hrvatin
The Baltic Media Monitor
Marjan Moškon
Priložnost za primerjanje
Mojca Širok
Medijske selitve
Boris Čibej
Prihodnost neke iluzije
Matjaž Gerl
Kakšno javno televizijo potrebujemo in kakšno si lahko privoščimo
Brankica Petković
Usoda »vaških televizij«
Goran Ivanović
Televizija na internetu
Kaja Jakopič
Neuradno o medijih
Sandra Bašić-Hrvatin
Trideset let pozneje
Goran Ivanović
Radio v vsako vas
Vera Grebenc
Radio-aktivna civilna družba
Matjaž Gerl
Veliki bratje slovenske radiodifuzije
Zoran Medved
Gledanost informativnih oddaj upada
Matjaž Gerl
Gneča v etru
Igor Brlek
Utapljanje v valu komerciale
Borut Savski
Internetovska radijska kreativnost
Marko Prpič
Več omejitev in večji pritiski
Veran Matić
Moč in smisel mreže sorodnih medijev
Pro Plus
Za POP TV so najbolj pomembni gledalci
Marjan Moškon
Kaj naredi denar
Matjaž Gerl
Med cenzuro in anarhijo
Rastko Močnik
Javne betice
Breda Luthar
Kakšen je politični učinek apolitičnega žurnalizma
Edicija MediaWatch
Brankica Petković, Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić, Iztok Jurančič, Marko Prpič, Roman Kuhar
Mediji za državljane
Sandra Bašić-Hrvatin
Državni ali javni servis
Breda Luthar
Politika teletabloidov
Novinarski večeri
15.09.2005
Mirko Galić, Sandra Bašić-Hrvatin
Javne radiotelevizije in učinki zakonodaje
11.10.2004
Wolfgang Soergel, Simona Rakuša, Edi Pucer, Igor Drakulić
Zakaj novinarska stavka?
10.05.2002
Josri Fouda
Al Džezira – arabski CNN?
23.11.2001
Gwyneth Henderson, Veran Matić, Danail Danov, Goran Gavrilov, Sandra Bašić-Hrvatin
Privatni vs. javni elektronski mediji: kdo bolje služi javnosti?
12.03.2001
Vlasta Jeseničnik, Aleksander K. Simonov
Kdo obvladuje rusko "glasnost"?
01.02.2001
Petr Kopecky, Rajko Gerič
Ne dam svoje televizije!
12.09.2000
Denis Latin, Bojan Krajnc
Televizijsko odpiranje tabujev
17.02.2000
Velibor Čović, Uroš Lipušček
Dober večer, gospod predsednik
23.09.1999
Robert Ottenhoff, Boris Bergant
Javnovizija
25.09.1997
Peter Knowles, Tomaž Perovič
Televizija hitre prehrane
Omizja
25.11.2008
Edvard Žitnik, Miha Lampreht, Miha Drozg, Ervin Hladnik Milharčič, Gorazd Kovačič, Marta Gregorčič, Jože Vogrinc
Podoba sveta v televizijskih poročilih
12.10.2006
Brankica Petković, Marko Prpič, Rajko Gerič, Darja Zgonc, Jože Vogrinc, Tomaž Perovič, Roman Kuhar, Jani Sever, Ahmed Pašić, Mitja Blažič, Ksenija H. Vidmar, Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić, Iztok Jurančič, Lou Lichtenberg, Granville Williams, Božo Zorko, Branko Grims, Rina Klinar
Mediji za državljane
12.05.2005
Karol Jakubowicz, Werner Rumphorst, Branko Grims, Sašo Gazdić, Boris Bergant, Rosvita Pesek, Tatjana Pirc
Prihodnost javne radiotelevizije v Sloveniji
19.04.2001
Janez Kocjančič, Božidar Zorko, Vlado Senica, Rajko Gerič, Matevž Krivic, Marko Milosavljević
Perspektive javne radiotelevizije v Sloveniji
mediji in vojna
Medijska preža
Nikolai Jeffs, Andrej Pavlišič
Komunikacijski modeli mirovnih gibanj v bivši Jugoslaviji: avtentični in spregledani
Blaž Zgaga
Novinarsko preiskovanje trgovine z orožjem: Kako je nastala trilogija V imenu države?
Gorazd Kovačič
Vojna reportaža med spektakularnostjo in analizo
Janez Polajnar
Vse dobro o mrtvih ljudeh, vse slabo o mrtvih državah
[1]
Zoran Pusić
O sodbah, pričah in krivcih
[1]
Jovana Mihajlović Trbovc
»Jugosfera« pod televizijo Pink: od pozabe problematične preteklosti do povezovanja v potrošništvu in zabavi
Lana Zdravković
Zahteva za ukinitev vojske: kam je šla želja po družbenem nekonformizmu?
Dare Pejić, Neža Prah
Izbor je odvisen od tega, kaj ponujajo agencije
Lenart J. Kučić, Aljaž Marn
Proti terorizmu z nadzorom državljanov
Vlasta Jeseničnik
Rusija: Laž in resnica o Beslanu
Ksenja Hahonina
Rusija: Od Nord Osta do Beslana
Ksenja Hahonina
Rusija: Primer informacijskega boja – poročanje o številu prebivalcev Čečenije
Sonja Merljak
Mediji in travmatični dogodki
Zlatko Skrbiš
Avstralija: Zaliv Guantanamo in politika avstralske pripadnosti1
Nika Susman
Francija: Kako nadaljevati poročanje iz Iraka?
Boštjan Nedoh
Italija: Televizije trdno v Berlusconijevih vajetih
Valentin Areh
Nerelevantne kritike poročanja iz Iraka
Jože Vogrinc
Kako razumeti embedding?
John Lloyd, Ksenija Horvat
»Privrženo novinarstvo« v vojni
Alenka Kotnik
Makedonija: Konflikt in mediji
Neva Nahtigal
Irak: Politični in vojaški interesi teptajo svobodo tiska
Marta Gregorčič
Medi(k)alije o Živem ščitu
Marta Gregorčič
»To je bila najbolj napačna odločitev v mojem življenju«
Alenka Kotnik
Poročanje o Iraku: "Naši lepo napredujejo"
Catherine Guichard
Francija: Mediji proti vojni
Saša Bojc
ZDA: Lokalne televizije – na poti k nepomembnosti
Ksenija Horvat
John Simpson: Poročila z nikogaršnje zemlje – Poročanje o svetu (1)
Barbara Bizjak
Irak: Iraška kriza v slovenskem tisku
Barbara Bizjak
Enajsti september, leto pozneje
Barbara Šurk
Bližnji vzhod
Tudi medijska vojna
Sonja Merljak
ZDA
Patritotizem ameriških medijev
Ksenija Horvat
Josri Fouda
Nikoli se ne bom vključil v propagandno vojno
Barbara Šurk
Sovražijo novinarje
Lucija Bošnik
Svetovni mediji o 11. septembru in vojni v Afganistanu
Denis Mancevič, Marjana Grčman, Živa Pogačnik
Vojna medijskega spektakla
Vlasta Jeseničnik
Afganistan v naših domovih
Matthew A. Killmeier
Mobiliziranje ameriške javnosti
Zoran Kanduč
Srhljiva ideološka sporočila vojne proti terorizmu
Saša Bojc
Pri Fairu se sprašujejo, kaj sploh je terorizem
Kristina Plavšak
Svoboda govora tudi v vojni
Ksenija Horvat
Ko tudi dva novinarska vira nista dovolj
Lucija Bošnik
Novinarji, sodobni gladiatorji
Lucija Bošnik
Triindvajset mrtvih resnic
Lucija Bošnik
Že 23 ubitih novinarjev v letu 2000
Edo Pajk
Odgovor na »Odziv na pisanje o Kosovu«
Vojni zločini - Kaj bi javnost morala vedeti?
Nicole Lindstrom
Svetovna izdaja Bastarda o Kosovu
Darijan Košir
Vse oči usmerjene v Delo
Miran Lesjak
Površna analiza brez metodologij
Peter Žerjavič
Novinarski safari na Kosovu
Barbara Kelbl
Reporterji brez meja
Sandra Bašić-Hrvatin
»No Story, Sorry.«
Barbara Kelbl
Novinarska (ne)pristranost v poročanju o vojni
Svobodnjaku je veliko teže
Edo Pajk
Pomanjkanje lastnih zgodb s prizorišča
Saša Banjanac Lubej
Neposrečena presoja
Gašper Lubej
Pomanjkanje solidarnosti in podcenjevanje gledalcev
Novinarski večeri
26.02.2003
Dominika Pszczolkowska, Oral Calislar, Boris Jaušovec
Svetovna politika - čigava si?
25.10.2002
Jean McCollister, Marcel Štefančič jr.
Amerika - koraki k miru ali k vojni ?
04.06.2002
Barbara Šurk, Jure Eržen
Bližnjevzhodna (tudi) medijska vojna
13.05.2002
Rafael Marques
Angola: Ko je cena neodvisnosti tudi življenje
09.04.2002
Saša Vidmajer, Denis Staunton
Kdo lahko reče Natu ne?
16.10.2001
Melika Salihbeg Bosnawi
Živeti in razumeti islam
30.05.2001
Vildana Selimbegović, Željko Kopanja
Daytonska Bosna – nedokončana zgodba
18.04.2001
Branko Geroski, Artan Irfan Skenderi
Makedonija v ogledalu dveh svetov
10.11.2000
Seška Stanojlović, Mirko Galić
Desetletje balkanskih vojn
19.05.2000
Janko Baljak
Anatomija bolečine
18.04.2000
Veton Surroi, Jurij Gustinčič
Kosovo: so se za to borili?
02.12.1999
Aferdita Kelmendi, Vili Einspieler
Neodvisna republika Kosovo
26.05.1999
Baton Haxhiu, Dejan Anastasijević
Ko to tamo peva
12.03.1999
Mark Thompson, Andrej Gustinčič
Vojna na območju nekdanje Jugoslavije
12.02.1999
Vanja Vardjan
Kako lagati resnico?
03.07.1997
Chuck Sudetic, Ervin Hladnik-Milharčič
Ko predsodki poročajo