N O V O S T I
O   M E D I A W A T C H
R E V I J A   M E D I J S K A   P R E Ž A
o   r e v i j i
s e z n a m
junij 2013
december 2012
junij 2012
december 2011
maj 2011
december 2010
maj 2010
december 2009
uvodnik
medijska politika
medijska industrija
raziskovalno novinarstvo
medijsko pravo
medijske reprezentacije
medijska etika
zaščita otrok
splet
kliping
novinarji
mediji in življenjski slog
iz zgodovine medijev
združene države amerike
recenzije in prikazi
ekskrementi
fotografija
maj 2009
december 2008
maj 2008
december 2007
maj 2007
december 2006
maj 2006
november 2005
maj 2005
november 2004
marec / april 2004
oktober 2003
marec 2003
december 2002
poletje 2002
zima 2002
poletje / jesen 2001
pomlad 2001
zima 2001
poletje-jesen 2000
pomlad 2000
jesen 1999 / zima 2000
poletje 1999
pomlad 1999
zima 1999
poletje 1998
pomlad 1998
zima 1998
u r e d n i š t v o
E D I C I J A   M E D I A W A T C H
S P R E M L J A N J E   N E S T R P N O S T I
N O V I N A R S K I   V E Č E R I
O M I Z J A
M E D I J S K O   S O D E L O V A N J E
T E M E
A V T O R J I
P O V E Z A V E

Luka Osolnik
Pristop pa tak!
Glavnino dela v Klipingu opravijo študentje in samostojni podjetniki, prekeriat, ljudi brez trajne ali zagotovljene zaposlitve, med katerimi je veliko mladih. Lahko jih je zaposliti, še laže odpustiti – Obrat delovne sile je v Klipingu zelo velik: mnogi so prišli, številni med njimi tudi hitro odšli – Vodstvo podjetja, ki se reklamira kot eno vodilnih na področju marketinga in vsakovrstnega svetovanja, še ni osvojilo osnovnih spoznanj produktivnega delovnega odnosa
Žvižgači (iz angleškega the whistlers) so zaposleni, nekdanje zaposleni ali prostovoljni člani organizacij, ki »neprimerno vedenje« znotraj podjetja prijavijo kolegom ali pristojnim inštitucijam. Najpogostejši tip žvižgača je interni žvižgač, ki se v prijavi motečega obnašanja omeji na notranjo strukturo podjetja. Za razliko od omenjenega pa eksterni žvižgači nepravilnosti v obnašanju prijavljajo osebam ali inštitucijam, ki niso del njihovega podjetja. Glede na njihovo voljo in pogum, se žvižgači obračajo na odvetnike, policijo ali na medije.

»Iščemo študentko/študenta za delo v obdelavi medijev.« Tako se glasi eden izmed oglasov za delo, ki se od časa do časa znajde na oglasnih deskah študentskih servisov. Prek takih in podobnih oglasov ljubljansko podjetje Kliping, d. o. o., hčerinsko podjetje marketinške agencije Pristop, rekrutira svojo glavno delovno silo. Skozi oglase obljubljajo »nezahtevno delo, ki se opravlja pod odličnimi delovnimi pogoji v mešanem in razgibanem kolektivu«. Prednost imajo računalniško pismeni in iznajdljivi kandidati »odprte glave«, med drugim piše v atraktivnem pozivu. Delo v omenjenem podjetju je menda hkrati še »idealna referenca za kariero v prihodnosti«.

Poleg zdrave doze radovednosti je bilo prav to zadnje odločilno, da sem se odločil in poskusil s srečo na ljubljanski Trubarjevi ulici, kjer je sedež Pristopa. Kot mnogi drugi, od ambicije rahlo »opiti« mladi, sem si tudi jaz želel imeti v CV-ju referenco znane marketinške agencije. A streznitev je prišla dokaj hitro …

Služba ni težka in sproti lahko prebereš vse mogoče časopise, mi je delo na Pristopu opisovala študentka, s katero sva se zaklepetala v nekem študentskem servisu nekaj mesecev prej, ko je v meni že dozorevala želja glede tega, ali naj se prijavim ali ne. Bila je dovolj poštena in na koncu, bolj sebi v brado, dodala, da delo sčasoma postane »mentalno ubijajoče«. Kaj kmalu mi je postalo jasno, kaj je imela s tem v mislih. Večina, ki je kdaj delala kaj podobnega, ve, da človek, ki opravlja delo »medijskega klipinga«, po določenem času postane stroj, ki bi z istim navdušenjem, navdihom in idealizmom lahko zlagal tudi kartonske škatle ali kaj podobnega na katerem koli tovarniškem tekočem traku. Pod takimi pogoji postanejo odnosi na delovnem mestu zelo pomembni. Posebno še v omenjenem primeru in v katerem tudi znesek mesečne plače ni ravno motivirajoči dejavnik …

Nedavno tega sem zasledil, da Slovenec, če je nezadovoljen s svojo izkušnjo – delom ali storitvijo –, želi slednje deliti s kar sedmimi drugimi. Če je tak način »reklamiranja« resničen, je zgodba o odnosih v Pristopu odkrivanje tople vode. Njihov »dober glas« je gotovo že davno segel v deveto vas, o njihovem »pristopu« do zaposlenih pa verjetno tudi že čivkajo vsi vaški vrabčki.

Pogoji dela se menjajo sproti
Kliping je eno od podjetij v »grozdu« hčerinskih podjetij Pristopa, ki najhitreje rastejo in najbolje služijo. Ocenjuje se, da pokrivajo približno 60 odstotkov slovenskega trga. Njihova osnovna storitev je pomoč strankam, da na najhitrejši način pridejo do medijskih prispevkov, ki jih zanimajo. Slednje zanje pripravljajo tako imenovani bralci medijev (med katerimi sem bil tudi sam), ki vsakodnevno, do določenega roka pregledajo tiskane ter elektronske medije iz Slovenije in tujine. Manjši del ljudi je tu tudi stalno zaposlenih. Ti so praviloma »srečni in tihi«, saj imajo stalno zaposlitev, precejšen del njihove energije pa je namenjen ohranjanju dela po principu znajdi se, kakor veš in znaš. Zadržani in prestrašeni so do te mere, da si, na primer, ne upajo vprašati vodstva, zakaj zamuja regres.

Glavnino dela v Klipingu večinoma opravijo študentje in samostojni podjetniki. V glavnem gre torej za t. i. prekeriat, ljudi brez trajne ali zagotovljene zaposlitve, med katerimi je veliko mladih, delavci, ki delajo na določen čas, honorarno in pogosto brez pogodb o delu. Lahko jih je zaposliti, še laže odpustiti. Njihov status je več kot nazorno prikazan ravno v Klipingu.

Honorarje izplačujejo pravočasno, petnajstega v mesecu, s ponosom zagotavlja nadrejeni ob rekrutaciji nadobudnega delavca. Dva dni na teden je zaposlenim na voljo sveže sadje in pecivo, brezplačna je tudi kava. Zidovi v pisarnah so sveže prebeljeni, vključen je ionizator za prečiščevanje zraka v prostorih, zaposleni lahko domov vzamejo, recimo, sredinske plakate iz Playboya. Od daleč slika idilične zaposlitve. A le od daleč …

V omenjenem oglasu, katerega vsebina ostaja vseskozi enaka, ponujajo delovni čas s plačilom delovne ure po 4,5 evra. Povprečni mesečni zaslužek ob osemurnem delavniku znaša tako 720 evrov, bruto kajpada (za primerjavo, tajnice v istem podjetju dobijo pet evrov na uro). Po pravilu se prava agonija s plačili in delom začne šele nekaj tednov pozneje, ko nadrejeni od najnižje kaste delavcev Klipinga poskuša po principu palice in korenčka izsiliti nove pogoje dela. Sprva te poskuša prepričati, na primer po treh tednih navajanja na nov kolektiv (ko si imel že dovolj časa, da si vso družino in prijatelje obvestil o novi službi), da se ti bolj splača delati po učinku. To v praksi pomeni, da si plačan na podlagi števila vnesenih tekstov. Ne vem, s kakšno velikodušno ponudbo sicer Kliping prepričuje svoje stranke pri zaračunavanju tarife, a delo »bralca medijev« je za en vneseni tekst vredno le 0,25 evra.

Najprej sem bil prepričan, da se je taka zgodba pripetila le meni, smola pač, dokler nisem ugotovil, da se enako, z minimalnimi variacijami na isto temo, dogaja tudi vsem drugim novo zaposlenim. In teh ni bilo malo, obrat delovne sile je v Klipingu namreč zelo velik – mnogi so prišli, številni med njimi tudi hitro odšli. V meni je nejevernost zato hitro zamenjal nekakšen tihi srd, kmalu sem ugotovil, da dogovarjanje in barantanje o že tako bornem plačilu nikakor ni naključje, temveč skrbno razdelana strategija.

V škodo delavcev
Zaradi podobnega pogostega menjanja pogojev na škodo delavcev je odšla tudi moja znanka, študentka in prevajalka. Bila je hitra in zanesljiva in kmalu je začela služiti več, kot so ji bili pripravljeni dati!? Ker je zaradi vse slabših pogojev in mnogih prelomljenih obljub odšla brez predhodne najave, dobesedno iz danes na jutri, so ji zabičali, da v svojem CV-ju ne sme navesti, da je delala zanje, torej Kliping oziroma Pristop. Zanje je sicer delala skoraj dve leti. Če jih bo kdo poklical, da bi preveril priporočilo iz življenjepisa, bodo rekli, da te osebe ne poznajo, so ji še zagrozili.

Dalje, bralci medijev praviloma delajo brez pogodbe o delu, vsaj prvih nekaj mesecev ali več. Tak je bil moj primer, a tudi primer vseh petih ali šestih mladih, ki so za časa mojega dela »zaokrožili« po Klipingu. To je v meni, sicer nejevernem Tomažu, spet vodilo do trdnega sklepa – da moja izkušnja ni osamljen primer in naključna napaka tamkajšnjega sistema, temveč sistemski pristop do delovne sile, vsaj v najnižji kasti bralcev medijev. Brez pogodbe o delu se zaposleni znajde v šah poziciji, ne ve, kako drugi urejujejo lastne statuse (ena izmed načrtnih strategij je namreč tudi strategija enostranskega informiranja, ne le na vertikalni, ampak tudi na horizontalni ravni ter politika po načelu divide et impera), njegove zadolžitve pa mu brez jasno opredeljenih odnosov v neobstoječi pogodbi o delu ostanejo zamegljene. Kot take so seveda prepuščene interpretaciji nadrejenih, ti pa dirigirajo po svoje, delo se nalaga in z vsakim dnem ga je vse več in več. S plačami pa je obratno: priti do skromne norme je vse težje in težje.

Zanimivo je, da vodstvo podjetja, ki se reklamira kot eno vodilnih na področju marketinga in vsakovrstnega svetovanja, še ni osvojilo osnovnih spoznanj, aksiomov produktivnega delovnega odnosa. Osnovni aksiom namreč pravi, da je nezadovoljen delavec slab delavec, pa naj bo v državi ali svetu kriza ali ne. Namesto v zadovoljnega delavca v omenjenem podjetju vlagajo v izdelavo delavca, zmedenega zaradi nedefiniranosti lastnega statusa, nasprotujočih si govoric kolegov ter navodil razno raznih nadrejenih. Delavec se mora ves čas spraševati, kaj je pravzaprav njegovo delo, počuti se kot »deklica za vse«, hkrati je pripravnik za vse večne čase in vajenec, ki s svojo nerodnostjo povzroča slabo voljo ostanka kolektiva. Če nič drugega, sem za svoj trud vsaj tu in tam pričakoval za vsako normalno komunikacijo povsem običajno besedico hvala. Očitno je v slovarju Pristopa ni, kljub visokoletečim pravičniškim sloganom, s katerimi se podjetje širokousti navzven.

Če niste navdušenec nad reševanjem težav prek elektronske pošte, je svoje probleme v tem podjetju, ki sicer veliko večino komunikacije med zaposlenimi opravlja prek tega medija, zelo težko reševati. Vsekakor zagata za ljubitelje odprtega reševanja konfliktov na štiri oči. Če do slednjega sploh pride, je največkrat omejeno na hodnik in se opravlja »v hodu«.

Sestanki so namenjeni obveščanju nadrejenega podrejenim o tem, kaj se (še dodatno) pričakuje od zaposlenih, da bi se izboljšale storitve. Ko bi bilo treba slišati še drugo stran, na sestankih običajno zmanjka časa. Komunikacija je le horizontalna, vertikalna je omejena na pristop od vrha proti dnu, komunikacijski impulzi potekajo enosmerno, od prosvetljenega vrha piramide k najnižjim kastam, »nedotakljivim«, katere član sem se, med svojim izletom v svetišče Pristopa, čutil sam. Zaposleni dobiva odmerjene informacije, ki jih ne more do konca preveriti, ko to poskuša, pa del nadrejenih prelaga odgovornost na drugi del. Ko sem, na primer, želel zvedeti, zakaj sta se spet spremenila način in vsebina dela, mi je bilo zabičano, da je tako odločila direktorica in da se je tega pač treba držati. Pri direktorici seveda tega nisem mogel preveriti, ker komunikacija z njo sploh ni stvar bralcev medijev, temveč le izbrancev iz mnogo višjih kast.

Nepreglednost odnosov in nezaupanje
Medtem ko je glavna značilnost bralcev medijev razgledanost (slednja se od njih tudi pričakuje, saj je delo vezano na stalno žarišče aktualnih tem), bi za organizacijo Klipinga lahko rekli, da jo najbolje opisuje nepreglednost, ne transparentnost odnosov ter nezaupanje, ki vlada med zaposlenimi in njihovim vodstvom. Lahko bi rekli, da ne naključno.

Od tod morda nadrejenim tudi ideja za sistem nadzora na računalniški bazi vnosov, prek katerega nadrejeni pred malico v bližnjem trendovskem lokalu na Trubarjevi s pritiskom na tipko preverijo efektivnost bralcev medijev. Mimogrede, slednji v istem času skočijo potešiti lakoto v bližnji Mercator.

Nisem prepričan, če gre za klasični mobing, vendar vsekakor močno diši nanj – ko si šef med običajnim »nadzorom«, ki v delovni klimi bralcev medijev nesramno spominja na brezdelje, dovoli nonšalantno sprehoditi do tvojega računalnika (mimogrede, v Klipingu se delavci ves čas menjujejo za različnimi računalniki, tako da osebnih delovnih miz praktično ni) in te pobara glede potencialnega padca efektivnosti. Do dvanajstih si vnesel le 19301388639895835683268462856728625237563259905834689738975893256586256346 tekstov. Kako to? Namesto da bi odgovoril, da sem imel trebušne težave, mu obljubim, da se bom potrudil in bom boljši.

Svojevrsten mobing je prav gotovo tudi odnos zaposlenih do nove delovne sile. Ker je obrat delovne sile, kot rečeno, v tem kolektivu nadpovprečno visok, so neizkušeni novinci v največji meri prepuščeni sami sebi. Zanje morajo po »službeni dolžnosti« (slednja je običajno kaplja čez rob v že tako nabitem urniku) skrbeti bolj izkušeni kolegi, ki so pod stalnim pritiskom, preobremenjeni z rednim delom, utrujeni od stalnega učenja novih in novih ljudi, s katerimi si delijo delovni prostor, mize in računalnike.

V moji zgodbi, osebni izkušnji bralca medijev, priljubljena fraza ustanovitelja Pristopa, Francija Zavrla, izzveni kot svojevrsten posmeh. Slednji po legendi, ki si jo radi pripovedujejo pristopovci, vsaj tisti na nekoliko višjih pozicijah, rad na hodniku podjetja zaustavi kak nov obraz in ga pobara o slovitih treh »Z-jih«.

Pravilen odgovor naj bi se, v ne vem katerem zaporedju že, glasil: Zaposleni, Zadovoljstvo, Zaslužek. Z velikim Zagotovo sem prepričan zgolj o tem, da so iz vseh treh Z-jev izvzeti vsaj klipingaši.

* Ime avtorja je psevdonim

izpis

 S O R O D N E   T E M E

socialni položaj novinarjev

Medijska preža
Jernej Rovšek
Zahteva, da se preveri in zagotovi integriteta tudi v medijski industriji
Blaž Zgaga
Izobčene vrednote
Saša Banjanac Lubej
Z ustanovitvijo medijskih zadrug do delovnih mest po svoji meri
Alma M. Sedlar
Mehanizmi zatiranja novinarske sindikalne dejavnosti
Grega Repovž
Gibanje 99 odstotkov ima sporočilo tudi za novinarje
Stefano Lusa
Čas tranzicije brez premisleka o novi vlogi novinarstva
Igor Mekina
Društvo novinarjev Slovenije: kaj je za pokazati v zadnjih 20 letih?
Kaja Jakopič
Razvid propadlih medijev
Igor Vobič
Pavperizacija spletnih novinarjev v Sloveniji
Gorazd Kovačič
Je razlog za razredno zmedenost novinarjev v izobrazbi?
Nikolai Jeffs, Andrej Pavlišič
Neprofitno novinarstvo financirati iz javnih virov
Majda Juvan
Včasih je radijski novinar moral biti tam, kjer se kaj dogaja
Boštjan Nedoh
Kako stavkati brez materialnih posledic?
Saša Banjanac Lubej
Maltretiranje bralcev z resnico
Sonja Merljak Zdovc
O prihodnosti novinarstva, če ta sploh obstaja
Brankica Petković
Prispevek k razpravi o novinarstvu
Gojko Bervar
Nova oblast in mediji – Kaj se je spremenilo?
Sonja Merljak Zdovc
Novinar kot človek
Gorazd Kovačič
Štrajk v treh slikah
Viktor Ivančić
Devet točk proti raziskovalnemu novinarstvu[1]
Gojko Bervar
Na črnem seznamu
Sonja Merljak Zdovc
Novinarska zbornica
Gordan Malić
Hrvaška: Sodni dan neodvisnega časopisnega založništva
Luka Osolnik
Pristop pa tak!
Gojko Bervar
Veliki mediji so zdavnaj izgubili dušo
Igor Vobič
Konvergenca v novinarstvu: integracija uredništev v časopisnih hišah Delo in Žurnal
Bojan Dobovšek, Jure Škrbec
Novinarji in korupcija
Boštjan Nedoh
Medijska reprezentacija delovnega ljudstva
Rok Praprotnik
Resnica o vlogi novinarjev v aferi Patria
Ranka Ivelja
Časopisi zahtevajo transparentnost in odgovorno ravnanje od drugih, kaj pa glede tega naredijo sami?
Saša Panić
Feral Tribune: Ugasnil forum kritične javnosti
Gojko Bervar
Združevanje ali cepljenje novinarskih moči
Simón Tecco
Krivična in nevarna demonizacija novinarjev – Odgovor na članek Marte Gregorčič
Neva Nahtigal
Problemi s socialno, pravno in profesionalno varnostjo novinarjev v jugovzhodni Evropi
Iztok Jurančič
Dninarstvo na novinarskem trgu delovne sile
Nika Susman
Francija: Mediji na Sarko(1) pogon. Konec neodvisnega novinarstva?
Sonja Merljak Zdovc
Novinarstvo, ki se bere kot roman
Martin Tomažin
Čedalje manj redno zaposlenih v medijih
Brankica Petković
Njihova svoboda, naša pravica
Lana Zdravković
Študentski radijski postaji – neprilagojeni in potrebni
Jani Sever
Ni medijskih lastnikov brez političnih interesov. Vprašajte odgovorne urednike.
Iztok Jurančič
Tehnologije obvladovanja slovenskih medijev v letih 2006–2007
Venčeslav Japelj
Prevzem Primorskih novic
Klavdija Figelj
Kje so pristali novinarji?
Predlog ureditve poklicne avtonomije v kolektivni pogodbi za poklicne novinarje
Boris Vezjak
Poskusi ideologizacije in politično motiviran novinarski suspenz
Jasmina Potokar Rant
Novinarske usode: Delo preko avtorskih pogodb
Tomaž Zaniuk
Radio Študent: Despotizem 1996–2006?
Neva Nahtigal
Kolektivna pogodba za vse novinarje
Igor Drakulič
Svobodni novinarji: kako urediti svoj status?
Brankica Petković
Kadrovski vrtiljak
Neva Nahtigal
Novinarska avtonomija utopljena v kozarcu piva, temnega
Igor Drakulič
Evropska konferenca svobodnih novinarjev: Položaj se slabša
Iztok Jurančič
Pogajanja o novinarski kolektivni pogodbi
Igor Drakulič
Svobodni novinarji podpisali škodljive pogodbe
Jasmina Potokar Rant
Avtorske pravice v pogodbah med mediji in novinarji
Klara Škrinjar
Samostojni in svobodni novinarji v primorskih lokalnih medijih
Brankica Petković
Novinarska stavka – znanilka novega vala medijske tranzicije?
Rina Klinar
Delodajalec – tako odveč a hkrati potreben?
Neva Nahtigal
Zakaj so stavkali novinarji?
Igor Drakulič
(Ne)samostojni in (ne)svobodni?
Neva Nahtigal, Uroš Škerl
Novinarski večer o stavki
Jaka Repanšek
Bo prenovljeni kolektivni pogodbi za novinarje uspelo?
Sandra Bašić-Hrvatin
Kako WAZ pritiska na novinarje v jugovzhodni Evropi?
Neva Nahtigal
Prenova kolektivne pogodbe za novinarje
Jaka Repanšek
Varovanje avtorskih pravic v kolektivni pogodbi: kako se miš spreminja v mačko
Jaka Repanšek
Avtorske pogodbe zaposlenih v medijih
Sonja Merljak
Piarovci so dodatna ovira na poti do informacij
Gašper Lubej
Ustanovljena sekcija samostojnih in svobodnih novinarjev
Neva Nahtigal
Tehnologija zahteva dodatno zaščito avtorskih pravic
Iztok Jurančič
Novinarski sindikat pred izzivi priprave nove kolektivne pogodbe
Grega Repovž
Leto 2003 – leto medijskega preloma
Sonja Merljak
Je izobraževanje novinarjev v interesu medijskih hiš?
Bogdan Jugovič
Izobraževanje je za novinarje nuja
Polona Bahun
Novinarji - odvečna delovna sila?
Matjaž Pikalo
Kdo bo še pisal?
Gašper Lubej
Ko novinarji delajo brez pogodb in zavarovanja
Neva Nahtigal
Samostojni novinarji so ranljiva skupina delavcev v Evropi
Rajko Gerič
Postali smo javni uslužbenci
Tatjana Pirc
Bodimo uslužbenci javnosti
Ljuba Babič Košir
Vsi na isti veji
Simona Zatler
Vsak je lahko novinar
Hannu-Pekka Laiho
Samostojni novinarji na Finskem
Barbara Bizjak
Stavka na Delu
Mateja Hrastar
Kratek premislek o statusu svobodnjaka
Dejan Pušenjak
Izgubljene novinarjeve utopije
Marinka Boljkovac-Borković
Profesionalna solidarnost je temelj zaščite novinarjev
Brankica Petković
Ko pridejo hudi časi
Novinarski večeri
11.10.2004
Wolfgang Soergel, Simona Rakuša, Edi Pucer, Igor Drakulić
Zakaj novinarska stavka?
05.12.2002
Serge Halimi, Rastko Močnik
Novinarji – čigavi psi čuvaji?
03.10.2002
Arne König, Alenka Burja
Samostojno novinarstvo – stvar izbire ali nuje?
17.03.1998
Aidan White, Marjan Sedmak
Novinarji vseh dežel, združite se!
Omizja
12.10.2006
Brankica Petković, Marko Prpič, Rajko Gerič, Darja Zgonc, Jože Vogrinc, Tomaž Perovič, Roman Kuhar, Jani Sever, Ahmed Pašić, Mitja Blažič, Ksenija H. Vidmar, Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić, Iztok Jurančič, Lou Lichtenberg, Granville Williams, Božo Zorko, Branko Grims, Rina Klinar
Mediji za državljane
15.03.2004
Jure Apih, Miran Lesjak, Melita Forstnerič-Hajnšek, Grega Repovž, Iztok Jurančič, Peter Nikolič, Sašo Gazdić, Janez Damjan
S kapitalom nad novinarstvo
medijski trg
Medijska preža
Janez Polajnar
Medijski skladi nekdaj in zdaj: »Naj se vrne cenzura, ljubša bi nam bila.«
Iztok Jurančič
Bliža se razpad lastniških skupin tiskanih medijev
Sonja Merljak Zdovc
Poslovni modeli in preživetje medijskih hiš
Darja Kocbek
V medijih krizo razlagajo vedno isti ljudje
Blaž Zgaga
Izobčene vrednote
Saša Banjanac Lubej
Z ustanovitvijo medijskih zadrug do delovnih mest po svoji meri
Sandra Bašić-Hrvatin
Slovenija: En korak naprej, dva nazaj*
Zrinjka Peruško
Kaj je bilo narobe z reformami medijev v postsocialistični Evropi?*
Snežana Trpevska
Razdrobljenost trga v jugovzhodni Evropi in degradacija profesionalnega novinarstva*
Jovanka Matić
Novinarji kot gibalo reform medijev*
Tarik Jusić
Bosna in Hercegovina: Med stagnacijo in tranzicijo*
Judit Bayer
Nauki medijskih reform v srednji in vzhodni Evropi: Vsaka družba ima tak medijski sistem, kot si ga zasluži*
Paolo Mancini
Reforme medijev ne nastanejo v praznem prostoru*
Munkhmandakh Myagmar
So novinarji pobudniki in aktivni udeleženci gibanj za reformo medijev?*
Guillermo Mastrini
Napredne vlade in mediji v Južni Ameriki*
Rodrigo Gómez García
Reforme medijev v Latinski Ameriki: med dekomodifikacijo in marketizacijo javnih komunikacijskih politik*
Larbi Chouikha
Mediji v ogledalu »tunizijske pomladi«: reforme, ki jih je težko izpeljati*
Justin Schlosberg
Reforma lastništva medijev v Veliki Britaniji: kako naprej?*
Brankica Petković
Zakaj primerjati reforme medijskih sistemov?
Iztok Jurančič
Fiskalno uničevanje medijskega prostora
Saša Banjanac Lubej
Grški vstop na televizijski trg v Sloveniji: Nafta, ladjedelništvo, šport in mediji
Biljana Žikić
S skuterji do televizije:TV Pink Si – TV3 Pink – TV3 Medias
Igor Vobič
Piano v Sloveniji: malo muzike, malo denarja
Sonja Merljak Zdovc
Ko spletno uredništvo prosjači svoje kolege iz tiska za kosti
Marko Milosavljević, Tanja Kerševan Smokvina
Vpliv digitalizacije na medije v Sloveniji
Tanja Kerševan Smokvina
Spremljanje vpliva digitalizacije na medije v Sloveniji
Boris Vezjak
Politična pristranost medijev in njena imputacija
Lucio Magri
Revolucija na Zahodu*
Goran Lukič
Postaviti se po robu privatizaciji informacij
Uroš Lubej
Vse drugo nam bodo ministri tvitnili
Lana Zdravković
Ali iščete kaj določenega?
Nenad Jelesijević
Biti nekulturen
Marko Milosavljević
Giganti in palčki slovenskih medijev (če krematorijev raje ne omenjamo)
Andrej Pavlišič
Internet hočejo transformirati v še eno lovišče kapitala
Domen Savič
Zapiranje pašnika: spletna cenzura doma in po svetu
Tomaž Gregorc
Onemogočanje avtonomnih digitalnih praks – »trda plat« zgodbe
Aleksandra K. Kovač
Reševanje tradicionalnih medijev: reševanje industrije ali novinarstva?
Alma M. Sedlar
Mehanizmi zatiranja novinarske sindikalne dejavnosti
Mirt Komel
Sektorji ali bojna polja
Nenad Jelesijević
Odhod iz kulture
Sandra Bašić-Hrvatin
Odnos med mediji in politiko je »pokvarjen«
Simona Habič
Slovenija: Nizka ocena integritete medijev
Goran Ivanović
Hrvaška: Mediji kot zavezniki korupcije
Snježana Milivojević
Srbija: Prvo in zadnje poročilo o medijih in korupciji
Lenart J. Kučić
Iskanje čudežne rešitve
Janez Markeš
V čigavem imenu torej?
Grega Repovž
Gibanje 99 odstotkov ima sporočilo tudi za novinarje
Stefano Lusa
Čas tranzicije brez premisleka o novi vlogi novinarstva
Igor Mekina
Društvo novinarjev Slovenije: kaj je za pokazati v zadnjih 20 letih?
Kaja Jakopič
Razvid propadlih medijev
Goran Ivanović
Ali je WAZ izgubil sapo na Balkanu?
Nikolai Jeffs, Andrej Pavlišič
Bistvo radikalne družbene spremembe je redistribucija moči
Andrej Pavlišič, Nikolai Jeffs
Nujnost radikalnih medijev
Andrej Pavlišič
Stavka, droben medijski eksperiment in možnosti novih medijev
Nenad Jelesijević
Medijske ukane levega kapitalo-parlamentarizma
Nenad Jelesijević
Naslovnice Mladine
Sandra Bašić-Hrvatin
Medijska kriza? Udarec nameriti proti koreninam!
Nikolai Jeffs, Andrej Pavlišič
Neprofitno novinarstvo financirati iz javnih virov
Marko Milosavljević
Neprijetne številke
Iztok Jurančič
Medijska podjetja v primežu gospodarskih in političnih tveganj
Sandra Bašić-Hrvatin
Kako je privatizacija medijev omogočila privatizacijo politike
Majda Juvan
Včasih je radijski novinar moral biti tam, kjer se kaj dogaja
Igor Vobič
Konec odprtega spleta tudi v slovenskem novinarstvu?
Gorazd Kovačič
Polom reforme medijske zakonodaje
Lenart J. Kučić
Jezdeci medijske apokalipse
Marko Milosavljević
Ali zagotoviti sistemsko pomoč časopisom v času krize? [1]
Sandra Bašić-Hrvatin
Kriza časopisne industrije je posledica napačnih odločitev lastnikov
Brankica Petković
Prispevek k razpravi o novinarstvu
Sandra Bašić-Hrvatin
Kako rešiti medije?
Igor Bijuklič
Mediji v pospeševanju – Paul Virilio in totalitarnost medijske infrastrukture
Gorazd Kovačič
Štrajk v treh slikah
Jasna Babić
Slovenske glasbene revije
Iztok Jurančič
Kanarčki v rudniku demokracije
Gordan Malić
Hrvaška: Sodni dan neodvisnega časopisnega založništva
Luka Osolnik
Pristop pa tak!
Lucija Petavs
Delo so premagali »kšeftarsko-politični« interesi
Jožica Dorniž
Lokalne novice bodo ljudi vedno zanimale
Gojko Bervar
Veliki mediji so zdavnaj izgubili dušo
Zoran Medved
Poslovni model za lokalne medije: poroka z razlogom
Igor Vobič
Konvergenca v novinarstvu: integracija uredništev v časopisnih hišah Delo in Žurnal
Nikola Janović
Od spektakla do odgovornosti: hrbtna stran oglaševanja
Lana Zdravković
Je bolj škodljiva pornografija ali oglaševanje?
Anuška Delić
Ali lahko kriza stimulira odgovornost medijev?
Sandra Bašić-Hrvatin
Mediji, ponižani v obrt
Boris Čibej
Združene države Amerike: Kako so propadli časopisi
Jože Vogrinc
Spremenimo informativne medije v javna glasila!(1)
Gorazd Kovačič, Lenart J. Kučić
Kriza kot priložnost za revizijo medijskega sistema
Peter Frankl
Mediji v Sloveniji niso opravili nadzora nad »neoliberalnim« dogajanjem
Boštjan Nedoh
Medijska reprezentacija delovnega ljudstva
Marko Zajc, Janez Polajnar
»Za mastne dohodke lastne«
Gojko Bervar
Nevarnost sistemske korupcije
Sanja Prelević
Fikser – desna roka tujemu novinarju
Ferenc Horváth
Perspektive časopisa madžarske manjšine v Sloveniji
Saša Panić
Na silo izgnani s tako imenovanega medijskega trga
Boštjan Nedoh
Antiintelektualizem in destrukcija javne razprave v medijih
Marko Prpič
Raba medijev med študenti[1]
Nika Susman
Francija: Mediji na Sarko(1) pogon. Konec neodvisnega novinarstva?
Tanja Kerševan-Smokvina
Strategija razvoja radijskih in televizijskih programov – bolje pozno kot nikoli?
Miha Krišelj
Digitalizacija in novi frekvenčni spekter – izziva za razvoj radijskih in televizijskih programov
Zoran Trojar
Trendi spletnega oglaševanja
Iztok Jurančič
Pravna zaščita kaznovanih novinarjev – Novinarji kot postranska škoda?
Lev Kreft
Klientelizem kot eksces ali sistem
Senad Pećanin
Bosna in Hercegovina: Klientelizem in mediji
Snežana Trpevska
Makedonija: Največje televizijske postaje v službi političnih obračunov
Milka Tadić Mijović
Črna gora: Mediji brez distance do vladajočih krogov
Sonja Zdovc
Brezplačniki
Miran Zupanič
Bo filmska kultura temeljila na ustvarjalnosti kimavcev?
Sandra Bašić-Hrvatin, Brankica Petković
Pluralnost po meri politike
Renata Šribar
Mobitel, WTF?
Uroš Blatnik
Vloga urednikov v množičnih medijih
Jurij Popov
O prostituciji in trgovini z ljudmi površno in senzacionalistično
Lev Centrih
»Cigo iz Ambrusa«, dojenčkov smeh, vrtnice iz srčka in »jedi govna«
Roman Kuhar
Kako je začela izhajati »revija, kjer je vse prav«?
Lucija Bošnik
Gaspari za guvernerja – Delo vs. Dnevnik
Andrea Kosenjak
Drnovšek in mediji
Jani Sever
Ni medijskih lastnikov brez političnih interesov. Vprašajte odgovorne urednike.
Venčeslav Japelj
Prevzem Primorskih novic
Klavdija Figelj
Kje so pristali novinarji?
Sonja Merljak
Prihodnost časopisov
Iztok Jurančič
Skromna raznolikost v butični ponudbi medijskega trga
Marko Milosavljević
Vrnitev TV 3 – Največ koristi bo še vedno imel Holivud
Brankica Petković
Mediji za državljane
Lana Zdravković
Kakšna javnost so mediji?
Julija Magajna
Kaj bi lahko bilo alternativnega v delovanju medijev?
Sandra Bašić-Hrvatin
Po razpisu za subvencije medijem: Uravnoteženi in komunikativni
Suzana Žilič-Fišer
Javnega interesa ne zagotavlja le RTV Slovenija
Boris Vezjak
Kdo so člani strokovne komisije?
Lou Lichtenberg
Nizozemska: Državna podpora le, če je obstoj medija ogrožen
Tomaž Zaniuk
Radio Študent: Despotizem 1996–2006?
Boris Čibej
Demokratične čistke
Sandra Bašić-Hrvatin
Ali snovalci medijske politike razlikujejo pluralnost, različnost in raznolikost medijev?
Luna Jurančič
Bo Kraljem ulice uspelo?
Neva Nahtigal
Medijska kronika
Neva Nahtigal
Pregled kadrovskih sprememb
Neva Nahtigal
Novinarska avtonomija utopljena v kozarcu piva, temnega
Boris Vezjak
Argumentativno varanje učinkuje politično pristransko
Dejan Pušenjak
Zmagoslavna vrnitev ali poprava krivice
Lucija Bošnik
Dva človeka: eden pred, drugi pa za televizijsko kamero
Ana Kus
Mediji da niso kulturni fenomen, temveč gospodarske družbe
Lenart J. Kučić
Neznanke digitalne televizije
Sandra Bašić-Hrvatin
Čigavo bo Delo?
Renata Šribar
Oglaševanje časopisa Direkt - Nemoč regulacijskih orodij
Poul Erik Nielsen
Brezplačni časopisi - Izziv ali grožnja demokraciji?
Martín Becerra, Guillermo Mastrini
Koncentracija medijskega lastništva
Gojko Bervar
Svoboda in odgovornost
Barbara Bizjak
Založniška industrija v EU
Franja Arlič
Milijarda tolarjev letno za izvajanje zakona o medijih
Boštjan Šaver
Šport, mediji in družbena konstrukcija junaštva - Primer Humar
Gašper Lubej
Lahko bi bilo boljše Dobro jutro
Dušan Rebolj
Orwell se obrača v grobu
Iztok Jurančič
Gospodarski vestnik – Ko mediji obmolknejo
Marko Milosavljević
Novinar Zmago Jelinčič – Plemeniti
Sandra Bašić-Hrvatin
Delničarji pomembnejši od bralcev
Klara Škrinjar
Samostojni in svobodni novinarji v primorskih lokalnih medijih
Maja Breznik
Spletna stran Index prohibitorum
Rina Klinar
Delodajalec – tako odveč a hkrati potreben?
Neva Nahtigal
Zakaj so stavkali novinarji?
Igor Drakulič
(Ne)samostojni in (ne)svobodni?
Neva Nahtigal, Uroš Škerl
Novinarski večer o stavki
Jaka Repanšek
Bo prenovljeni kolektivni pogodbi za novinarje uspelo?
Živa Humer, Mojca Sušnik
Politika enakih možnosti žensk in moških brez medijske pozornosti
Sandra Bašić-Hrvatin
Zmeda zaradi Zmed-a
Tomaž Dimic
Ali lahko kupiš prispevek v elektronskem mediju posebnega pomena?
Alexander Baratsits
Zahteva za priznanje tretjega medijskega sektorja v Evropi
Regionalna konferenca o koncentraciji lastništva v medijih
Ignatius Haryanto
Indonezija: Iz avtokracije v vojni kapitalizem
Sandra Bašić-Hrvatin
Kako WAZ pritiska na novinarje v jugovzhodni Evropi?
Branka Bezjak, Matija Stepišnik
Tiranija "radovednosti"
Matija Stepišnik
Kaj sploh lahko štejemo za novinarstvo?
Renata Šribar
Simobilove prsi in Severinin video
Dušan Rebolj
South Park: Egiptovski skakači in svete krave
Aidan White
V viziji nove Evrope so mediji na zadnjem mestu
Lenart J. Kučić
Styria v Sloveniji – kaj pa je Styria?
Boris Rašeta
Styria na Hrvaškem
Gorazd Kovačič
Politika zaposlovanja v medijih in očitano blodenje mladih novinarjev
Sabina Žakelj
Samoregulacija oglaševanja
Nina Nagode
Prikrito oglaševanje v slovenskem tisku
Primož Krašovec
Mediji, propaganda, manipulacija, zarota
Saša Panić
Mediji in gibanje za globalno pravičnost
Peter Preston
Bodo mediji boljši, ko bomo v Evropski uniji?
Sandra Bašić-Hrvatin
Moč medijskih lastnikov v EU
Tomaž Zaniuk
Klic po celostni sanaciji Radia Študent
Saša Banjanac Lubej
Lokalne radijske postaje: Vse novice in oglasi iz istega računalnika
Alenka Kotnik
Sizifove muke sofinanciranja medijev
Mediji in avdiovizualna kultura v osnutku nacionalnega kulturnega programa 2004-2007
Rina Klinar
Medijska raznolikost v nacionalnem programu za kulturo 2004-2007
Brankica Petković
Razpršenost lastništva in raznolikost vsebin
Suzana Žilič-Fišer
Velika Britanija: Državno financiranje in naročnina slabi neodvisnost in svobodo televizije
Alison Harcourt
Regulacija medijskega lastništva - slepa ulica EU
Petra Šubic
Skrivnostne poteze DZS
Brankica Petković
Bojan Petan: »Ni prostora za vse«
Lucija Bošnik, Nataša Ručna
Evropski medijski trg - veliki se povezujejo
Suzana Lovec, Katja Šeruga
Koncentracija medijskega lastništva v Evropi, ZDA in globalno
Dušan Rebolj
Tuji lastniki medijev v srednji in vzhodni Evropi
Saša Bojc
Regulacija medijskega lastništva v državah vzhodne Evrope
Miro Petek
Velika Britanija: Lastništvo zagotavlja neodvisnost Guardiana
Saša Bojc
ZDA: Lokalne televizije – na poti k nepomembnosti
Suzana Žilič-Fišer
Velika Britanija: Channel 4 kot model javne komercialne televizije
Petra Šubic
Novi lastniki medijev: zakaj je Laško kupil delež v Delu?
Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić
Medijska koncentracija v Sloveniji
Saša Banjanac Lubej
Novinarji so za direktorje kakor delavci v tovarni
Brankica Petković
Romi
Ian Mayes
Naš cilj je biti odgovoren časopis
Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić
Monopoly – družabna igra trgovanja z mediji
Petra Šubic
Nemški časopisni založnik v Sloveniji, slovenski v Makedoniji
Božidar Zorko
Nič več ni zastonj
Poul Erik Nielsen
Danska državna televizijska služba na prodaj
Uroš Urbas
Nemčija: Süddeutsche Zeitung – globoko v rdečih številkah
Tomaž Trplan
K praksi alternativnih medijev: Independent Media Center
Dušan Rebolj
Prihodki radiotelevizij naraščajo
Peter Frankl
Ples ene pomladi?
Polona Bahun
Novinarji - odvečna delovna sila?
Petra Šubic
Boj med Delom in Dnevnikom
Alenka Veler
Otroška periodika in trg
Sonja Merljak
Vse, kar boste gledali ali brali, bo prihajalo od iste korporacije
Tomaž Trplan
K praksi alternativnih medijev
Brankica Petković
Koliko medijev manjšinam?
Natalia Angheli
Moldova
Etnična razpoka med mediji
Marta Palics
Vojvodina
Izgubljen ugled manjšinskih medijev
Suzana Kos
Na drugo stran
Petra Šubic
Kmalu novi časniki?
Barbara Bizjak
Distribucija tiska v Sloveniji
Zoran Trojar
Nova nacionalna raziskava branosti
Saša Banjanac Lubej
Medijski inšpektor - one man band
Bojan Golčar
Radio Marš - konec ali začetek?
Suzana Žilič-Fišer
Neprivlačnost slovenskega televizijskega trga
Petra Šubic
Lastniški premiki
Petra Šubic
Osvajalci južnih medijskih trgov
Gojko Bervar
Kako deluje nemški tiskovni svet?
Petra Šubic
Premirje med Infondom in DZS
Zoran Trojar
Mediji morajo sami financirati raziskave
Tomaž Drozg
Tudi moški berejo
Lucija Bošnik
V naši branži globalizacija ne velja
Petra Oseli
Je TV 3 res »nezaželena« televizija?
Medijski pregled
Bojan Golčar
V reševanje Marša se je vključila občina
Jurij Giacomelli
Bo Financam uspelo?
Petra Oseli
Prodajajo šampon v informativnih oddajah
TV3 bo preživela
Novi dnevnik
RTV Slovenija
Druga in tretja obravnava zakona o medijih
Petra Šubic
Nova razmerja med dnevniki
Matjaž Gerl
Logika kapitala na televizijskem trgu
Kaja Jakopič
Kdo so lastniki Mladine?
Medijski pregled
Medijski pregled
Mojca Pajnik
Boj za vernike tudi z mediji
Peter Frankl
Švedski kapital v Financah
Arturas Mankevicius
Ugled in uspeh gresta skupaj
Boris Rašeta
Brutalna akumulacija kapitala
Grega Repovž
Medijski pregled
Slavko Vizovišek
Selektivno uničevanje časnikov
Sandra Bašić-Hrvatin, Tanja Kerševan-Smokvina
Lastniške mreže slovenskih časopisov in radijskih postaj
Miklós Sükösd
Največ tujega lastništva
Petio Zekov
Waz narekuje pravila bolgarskega časopisnega trga
German Filkov
Elektronski »bum« v makedonskih medijih
Jure Apih
Temelji papirnate hiše
Božidar Zorko
Dnevniki danes in jutri
Branko Bergant
Kako uravnati trg?
Gregor Fras
Riba, imenovana Zofa
Boris Čibej
Vojno novinarstvo
Igor Vezovnik
S poplavo tožb nas poskušajo izločiti
Marjan Jurenec
Hočemo subvencioniranje svojega informativnega programa
Iztok Lipovšek
Koliko in kje se bo oglaševalo, lahko odloča le gospodarstvo
Pro Plus
Za POP TV so najbolj pomembni gledalci
Marjan Moškon
Kaj naredi denar
Branko Podobnik
Boj za zaupanje bralcev
Edicija MediaWatch
Tanja Petrović
Dolga pot domov
Brankica Petković, Marko Prpič, Neva Nahtigal, Sandra Bašić-Hrvatin
Spremljanje in vrednotenje medijev
Sandra Bašić-Hrvatin, Brankica Petković
In temu pravite medijski trg?
Brankica Petković, Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić, Iztok Jurančič, Marko Prpič, Roman Kuhar
Mediji za državljane
Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić, Brankica Petković
Medijsko lastništvo
Sandra Bašić-Hrvatin, Marko Milosavljević
Medijska politika v Sloveniji v devetdesetih
Novinarski večeri
04.03.2004
Peter Preston, Darijan Košir
Kaj dela odgovorni urednik?
24.02.2004
Brigitta Busch, Lajos Bence, Antonio Rocco, Ilija Dimitrievski
Mediji in manjšine
05.12.2002
Serge Halimi, Rastko Močnik
Novinarji – čigavi psi čuvaji?
14.04.2000
Rainer Reichert, Peter Frankl
Medijska industrija v novi Evropi
23.06.1998
Andras Sajo, Sandra Bašić-Hrvatin
Sedma sila na povodcu
29.05.1998
Patrick White, Tadej Labernik
Tiskovne agencije v krizi
Omizja
29.09.2007
Snježana Milivojević, Snežana Trpevska, Sandra Bašić-Hrvatin, Vildana Selimbegović, Milka Tadić, Brankica Petković, Drago Hedl, Željko Bodrožić, Peter Preston, Jani Sever, Aleksandar Damovski, Stjepan Malović, Vanja Sutlić, Mehmed Agović, Dragoljub Vuković, Dubravka Valić Nedeljković, Mirko Štular, Saša Banjanac Lubej
Omizje: Oblike politične instrumentalizacije in klientelizma v medijih v državah jugovzhodne Evrope – primer držav nekdanje Jugoslavije
03.04.2007
Venčeslav Japelj, Barbara Verdnik, Peter Kolšek, Veso Stojanov, Simona Rakuša
Omizje: Tehnologija obvladovanja medijev v Sloveniji
12.10.2006
Brankica Petković, Marko Prpič, Rajko Gerič, Darja Zgonc, Jože Vogrinc, Tomaž Perovič, Roman Kuhar, Jani Sever, Ahmed Pašić, Mitja Blažič, Ksenija H. Vidmar, Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić, Iztok Jurančič, Lou Lichtenberg, Granville Williams, Božo Zorko, Branko Grims, Rina Klinar
Mediji za državljane
24.04.2006
Judit Takacs, Miha Lobnik, Brane Mozetič
Pluralizacija medijev ali kje je prostor za gejevske in lezbične medije?
15.03.2004
Jure Apih, Miran Lesjak, Melita Forstnerič-Hajnšek, Grega Repovž, Iztok Jurančič, Peter Nikolič, Sašo Gazdić, Janez Damjan
S kapitalom nad novinarstvo
06.12.2000
Boris Cekov, Branko Pavlin, Peter Frankl, Branko Čakarmiš, Cene Grčar, Iztok Lipovšek, Sandra Bašić-Hrvatin, Marko Milosavljević
Medijski lastniki: boj za dobiček ali vpliv na uredniško politiko