N O V O S T I
O   M E D I A W A T C H
R E V I J A   M E D I J S K A   P R E Ž A
o   r e v i j i
s e z n a m
junij 2013
december 2012
junij 2012
december 2011
maj 2011
december 2010
maj 2010
december 2009
maj 2009
december 2008
maj 2008
december 2007
maj 2007
december 2006
maj 2006
november 2005
maj 2005
november 2004
marec / april 2004
oktober 2003
marec 2003
december 2002
poletje 2002
zima 2002
poletje / jesen 2001
pomlad 2001
zima 2001
poletje-jesen 2000
pomlad 2000
jesen 1999 / zima 2000
uvodnik
časopisni trg
oglaševanje na tv
neurejena zakonodaja
novinarji in mediji na sodiščih
evropsko medijsko pravo
javni govor
mednarodne konference in festivali
medijski pregled
recenzije
odziv na odziv
ekskrementi
foto
poletje 1999
pomlad 1999
zima 1999
poletje 1998
pomlad 1998
zima 1998
u r e d n i š t v o
E D I C I J A   M E D I A W A T C H
S P R E M L J A N J E   N E S T R P N O S T I
N O V I N A R S K I   V E Č E R I
O M I Z J A
M E D I J S K O   S O D E L O V A N J E
T E M E
A V T O R J I
P O V E Z A V E

Matjaž Gerl
Za pravice gledalca
Monitoring radijskih in televizijskih programov
Temeljna ideja, iz katere izvira regulacija vsebin avdio-vizualnih medijev, je zaščita gledalca, saj gre pri tovrstnih medijih (predvsem velja to za TV) za vdor v človekovo zasebnost, v njegov dom. Poleg tega vplivajo na oblikovanje politike regulacije še zaščita gledalca kot potrošnika, varovanje konkurence na trgu in vodenje določene kulturne politike.

Izmed naštetih sta najobčutljivejši področji regulacije zagotovo zaščita gledalca pred nasilnimi, žaljivimi in zavajajočimi vsebinami in nadzor nad izvajanjem z zakoni predpisanih vsebin »javnega servisa«. Vsakršno regulacijo medijskih vsebin, predvsem v državah z nedavno izkušnjo nedemokratičnih sistemov, sprejema javnost z velikim nezaupanjem. Svet za radiodifuzijo (SRDF), ki je pristojen za reguliranjem prav teh področij, se je zato naloge lotil z največjo previdnostjo.

V prvi fazi rednega nadzora nad vsebinami RTV programov, ki se je začela leta 1999, se je strokovna služba SRDF ukvarjala predvsem s kvantitativnimi analizami programa in se primerno opremila s tehnologijo in znanjem. Ukrepanja zaradi kršitev zakona o javnih glasilih ni bilo veliko, saj je sam zakon zastavljen zelo liberalno in za številne kršitve sankcij sploh ne predvideva.

V letu 2000 se predvideva sprejem novega zakona o medijih, ki bo, če bo sprejet v obliki sedanjega predloga vlade, v marsičem spremenil tudi izvajanje nadzora nad vsebinami RTV programov. Besedilo predvideva več obveznosti in strožje sankcije. Zato se strokovna služba že z začetkom letošnjega leta pripravlja na izpopolnjeni način spremljanja RTV programov. Uvajala se bosta dva nova koncepta, in sicer kvalitativna analiza vsebin (strokovne ocene primernosti nasilnih vsebin, zaščita človekovega dostojanstva ipd.) in sprožitev javne akcije osveščanja gledalcev. Z njo hočemo vzpodbuditi aktivnejši odnos gledalcev do spremljanja medija, kar naj bi se poznalo tudi po občutnem porastu števila pripomb in opozoril gledalcev glede raznih vsebin RTV programov.

V večini zahodnih držav obstajajo relativno vplivna civilno-družbena združenja poslušalcev in gledalcev, ki se bojujejo za pravice gledalcev, od zaščite mladostnikov in človekovega dostojanstva, do pravic ljudi z okvarami sluha in vida. Takšna združenja so regulatornim telesom lahko v precejšnjo pomoč, saj po svoje »kondenzirajo« javno mnenje in mu dajejo informacijo o »legitimnosti« odločanja.

Svet bo v prihodnjem letu izvajal redni monitoring lokalnih nekomercialnih programov, komercialne programe pa bo analiziral na podlagi pritožb, oziroma na lastno iniciativo. V skladu s predlogom zakona o medijih bo služba za analize programov spremljala tudi programe javnega zavoda RTV Slovenija. Zaradi občutljivosti predmeta obravnave bo SRDF poskušal delovati še bolj transparentno, se pravi da bo o svojih odločitvah in razlogih zanje temeljito in pravočasno obveščal javnost.

Obenem SRDF upa, da bodo »dozorele« tudi največje TV hiše pri nas, ki so tudi najhujši kršitelji zakona, in da bodo bolj odgovorno sprejele svojo vlogo soustvarjalcev javnega mnenja. V tem smislu bi bilo primerno uvajanje samoregulacije in dogovarjanja o nekaterih programskih standardih Za to pa je potrebno predvsem medsebojno zaupanje najpomembnejših akterjev na trgu.

izpis

Tanja Kerševan-Smokvina

Kako prehiteti daljinca
Kršitve predpisov o oglaševanju na televiziji
Če bi razpravo o kršitvah zakonskih predpisov o oglaševanju začeli z ugotavljanjem, kdo jih je prvi začel nizati - javna ali komercialne televizije - in kdo je bolj nepoboljšljiv kršitelj, bi bila verjetno podobno jalova kakor debata o kuri in jajcu. Zato si raje oglejmo, kakšne kršitve slovenske medijske zakonodaje in evropskih predpisov si privoščijo najbolj gledane slovenske televizije: prvi in drugi program TV Slovenija, POP TV in Kanal A. Televizijske programe javnega zavoda in vse druge televizije zavezujejo pri predvajanju oglasov določila zakona o javnih glasilih, ki predpisujejo način objavljanja in označevanja oglasov, predpisi evropske konvencije o čezmejni televiziji, ki je pri nas stopila v veljavo 1. novembra 1999, in domači zakoni o oglaševanju zdravil, alkohola in tobačnih izdelkov. Obseg oglasov in drugih plačanih obvestil v programih RTV Slovenija pa posebej ureja zakon o RTV Slovenija. Ta dnevni delež oglasov in plačanih obvestil v programu omejuje na 15 odstotkov programskega časa, znotraj ene ure pa na največ 12 minut.

V zadnjem času je med kršitvami oglasnih predpisov pri nas najbolj opazno in za gledalce najbolj moteče prepogosto prekinjanje televizijskega programa z oglasi. Pri tem že na prvi pogled prednjači POP TV, kar potrjujejo tudi ugotovitve strokovne službe sveta za radiodifuzijo, ki redno spremlja programe vseh televizijskih in radijskih organizacij v Sloveniji. Po zakonu o javnih glasilih in konvenciji o čezmejni televiziji se oglasi načeloma oddajajo v blokih, ki se vstavljajo med oddaje. Filmi, ki so daljši od 45 minut, se lahko z oglasi prekinejo samo enkrat v vsakem obdobju 45 minut, nadaljnja prekinitev pa je dovoljena, če film traja najmanj 20 minut dlje od dveh ali več 45-minutnih obdobjih. V druge oddaje se oglasi lahko vstavljajo v premore znotraj oddaj ali pa tako, da med posameznimi prekinitvami z oglasnimi bloki preteče najmanj 20 minut oddaje. Rezultati večletnega opazovanja prekinjanja programa z oglasi na naših televizijah kažejo, da POP TV že dalj časa vodi v nečedni tekmi kršiteljev predpisov in da je celo nekakšen inovator načinov vstavljanja oglasov v program, ki jih drugi posnemajo. Tako je, denimo, že avgusta 1997 v treh pregledanih dneh štirikrat, šestkrat oziroma devetkrat kršila določila o časovnih razmikih pri predvajanju oglasov. Kanal A je v istem času tak prekršek storil od enkrat do trikrat. Do prvih rezultatov telemetrije, ki so pokazali, da se med dolgimi oglasnimi bloki število gledalcev krepko zmanjša, je bilo mesečno povprečje dnevnih kršitev POP TV podobno omenjenemu ali tudi nižje, prav tako na Kanalu A. Marca 1999 pa smo pri POP TV opazili nov način prikazovanja oglasov, ki temelji na modrosti »več in krajše«. Na nenaden porast oglasnih prekinitev oddaj na POP TV se je Kanal A odzval šele junija, vendar od tedaj s številom kršitev komaj še zaostaja za konkurenčno televizijo.

Programa RTV Slovenija sta pri predvajanju filmov in nadaljevank do svojih gledalcev navadno prijaznejša kot vodilni komercialki, saj jih z oglasi prekinjata le v dovoljenih časovnih razmikih. To pa ne velja za prenose športnih dogodkov na TV Slovenija 2, kjer v program v krajših intervalih vstavljajo posamezne oglase, ne da bi jih posebej označevali in ločevali od progama. Poleg tega ob nespoštovanju naravnih prekinitev športnih dogodkov na račun oglasov gledalce prikrajšajo za napete trenutke v spremljanju športa. Pri tem je zanimivo, da je število takšnih kršitev oglasnih predpisov znotraj posameznega športnega prenosa na TV SLO 2 primerljivo z dnevnim številom kršitev zakonskih določil o objavljanju oglasov v programu POP TV in večje od dnevnega števila kršitev v programu Kanal A.

V lovu za dragocenimi sekundami televizijskega časa pa gredo televizije še dlje. POP TV nas že dalj časa med športnimi poročili obvešča, kje dobimo informacije o priklopu na internet ali kako do priključka isdn. Programa z oglasi ne prekinjajo, ampak oglase kratko malo lepijo na spodnji del ekrana, medtem ko novice o športnih dogodkih nemoteno tečejo naprej. Nazadnje so pri POP TV izumili še dva načina obstreljevanja gledalca z oglasi, še preden se ta utegne zavedeti, kaj gleda, in poseči po daljincu. Prvi je ta, da oglas vstavijo že v spot, ki oglase napoveduje in jih ločuje od drugega programa, drugi pa je bliskovito oglasno sporočilo sredi napetega igranega programa. Ti oglasi niso bili na začetku razen po svoji vsebini na noben drug način prepoznavni kot oglasi in so lahko pošteno zmedli gledalca, ki je, denimo, spremljal sodno razpravo Ally McBeal in se nenadoma vprašal, ali bi bilo mogoče čudežno krpo za brisanje prahu uporabiti tudi v sodni dvorani. Pred večjimi nesporazumi so pozneje Popovci gledalce vsaj na videz zavarovali z drobnim napisom Oglas na robu zaslona.

A pri spoštovanju zakonskih zahtev, da morajo biti oglasi vedno jasno in vidno označeni kot oglasi ter prepoznavno ločeni od drugih delov programa z optičnimi in akustičnimi sredstvi, tudi prvi program TV Slovenija ni veliko vestnejši. Za oddajami Poročila, Obzornik, tv Dnevnik in Odmevi namreč na TV Slovenija 1 predvajajo oglase, ki od drugega programa niso ločeni s posebnimi sredstvi. Oddaje Vreme, Šport in Kultura so ločene z oglasnimi bloki, a oglasi niso napovedani oziroma označeni.

Za preučevanje pojavnih oblik oglaševanja na naših televizijah je zanimiv tudi program, ki ga TV Slovenija predvaja z napovedjo »Marketing TV Slovenija« in nosi naslov »Dobro je vedeti«. Program je oglasne narave, vendar za posredovanje tržnih sporočil uporablja načine upovedovanja in oblike prenašanja informacij, ki so značilni za informativni program. Ocenjujemo, da narava oddaje »Dobro je vedeti« gledalcem ni dovolj jasno prepoznavna, saj je oddaja ločena od oglasnega programa in s svojim naslovom občinstvo napeljuje na misel, da gleda svetovalni ali izobraževalni program.

Podobno sporni sta tudi prikazovanje in promocija izdelkov, ki jih na TV Slovenija ponujajo za nagrade v oddajah razvedrilnega programa (Kolo sreče, Petka, zoom), in neposredne ponudbe (z objavo naročniške telefonske številke) za nakup srečk za igre na srečo, ki jih na TV Slovenija oglašujejo v rednih oddajah, v katerih žrebajo dobitke za razne igre Loterije Slovenija (Loto, 3 x 3, Deteljica…). Pri omenjenih oddajah ugotavljamo kršenje domačih in evropskih predpisov o označevanju oglasov ter njihovem ločevanju od programa in predpisov, ki urejajo sponzoriranje oddaj. Po zakonu o javnih glasilih in evropski konvenciji o čezmejni televiziji namreč v sponzoriranih oddajah ni dovoljeno promocijsko opozarjanje na izdelke ali storitve sponzorjev oddaj oziroma njihovo oglaševanje.

Na koncu se je treba ustaviti še ob zanimivi izbiri ciljne publike za oglaševanje seksualno obarvanih storitev, ki so jo na POP TV dalj časa omogočali svojemu oglaševalcu. V nasprotju s tujimi televizijami, ki oglase z razgaljenimi dekleti, vabečimi h klicem na vroči telefon, objavljajo izključno v nočnih terminih, so na POP TV takšne oglase več mesecev predvajali v zgodnjepopoldanskem programu, ko si veliko otrok krajša čas od vrnitve iz šole do prihoda staršev z gledanjem televizije. Ker je POP TV kljub protestom sveta za radiodifuzijo tovrstne oglase za komercialne telefonske linije predvajala prav med oddajami za otroke in mladino, o možnosti spodrsljaja ali neposrečene izbire termina zaradi cenovnih ugodnosti ne gre izgubljati besed. Oglaševalec sam je verjetno najbolje vedel, kako hvaležni odjemalci njegovih storitev so lahko radovedni otroci, prepuščeni v varstvo televiziji.

izpis

 S O R O D N E   T E M E

mediji in pravo

Medijska preža
Sandra Bašić-Hrvatin
Slovenija: En korak naprej, dva nazaj*
Zrinjka Peruško
Kaj je bilo narobe z reformami medijev v postsocialistični Evropi?*
Snežana Trpevska
Razdrobljenost trga v jugovzhodni Evropi in degradacija profesionalnega novinarstva*
Jovanka Matić
Novinarji kot gibalo reform medijev*
Tarik Jusić
Bosna in Hercegovina: Med stagnacijo in tranzicijo*
Judit Bayer
Nauki medijskih reform v srednji in vzhodni Evropi: Vsaka družba ima tak medijski sistem, kot si ga zasluži*
Paolo Mancini
Reforme medijev ne nastanejo v praznem prostoru*
Guillermo Mastrini
Napredne vlade in mediji v Južni Ameriki*
Rodrigo Gómez García
Reforme medijev v Latinski Ameriki: med dekomodifikacijo in marketizacijo javnih komunikacijskih politik*
Larbi Chouikha
Mediji v ogledalu »tunizijske pomladi«: reforme, ki jih je težko izpeljati*
Justin Schlosberg
Reforma lastništva medijev v Veliki Britaniji: kako naprej?*
Brankica Petković
Zakaj primerjati reforme medijskih sistemov?
Gorazd Kovačič
Kaj so mediji za Janšo in Pahorja?
Andrej Pavlišič
Mediji ne delujejo v praznem prostoru
Domen Savič
Zapiranje pašnika: spletna cenzura doma in po svetu
Tomaž Gregorc
Onemogočanje avtonomnih digitalnih praks – »trda plat« zgodbe
Brankica Petković
Človekove pravice in mediji
Andreja Tratnik
»Na tisoče Madžarov pije to sranje s ponosom, celo s predanostjo«
Zoran Medved
Prihodnost ali pogreb javne RTV?
Gregor Strojin
Javnost sodnih postopkov v zadevi Patria
Andreja Tratnik
Kdo naj presodi, ali naj se od novinarja zahteva razkritje vira?
Brankica Petković
Slaba vest evropske medijske politike
Renata Šribar
Regulacija avdiovizualnih medijev: kompleksnost in izmuzljivost potencialno spornih vsebin
Tanja Kerševan-Smokvina
Evropsko orodje za merjenje neodvisnosti regulatorjev
Toby Mendel
Uvrstitev Slovenije v mednarodni raziskavi o dostopu do informacij javnega značaja
Saša Banjanac Lubej
Inšpektorat za delo novinarjem odgovarja na svoji spletni strani
Sandra Bašić-Hrvatin
Kako je privatizacija medijev omogočila privatizacijo politike
Gorazd Kovačič
Polom reforme medijske zakonodaje
Andreja Tratnik
Korak naprej pri varovanju pravice novinarjev do nerazkritja vira informacij
Lenart J. Kučić
Jezdeci medijske apokalipse
Blaž Zgaga
Po stopnji svobode medijev Evropa razdeljena na dva dela
Jernej Rovšek
Čas za soglasje o samoregulacijski obliki medijske industrije
Sandra Bašić-Hrvatin
Kriza časopisne industrije je posledica napačnih odločitev lastnikov
Lana Zdravković
Sprejemanje medijske zakonodaje: In temu pravite javna razprava?
Rina Klinar
Lokalni mediji v Sloveniji: nacionalna mreža, medijske regije ali umiranje na obroke?
Jasna Babić
Osnutek zakona o medijih: Bluz slovenskih glasbenikov
Renata Šribar
Zaščita otrok pred spornimi vsebinami v osnutku zakona o medijih: nadaljevanje regulacijske stihije
Sandra Bašić-Hrvatin, Marko Milosavljević
Slovenskih medijskih 20 let: Quid pro quo
Gojko Bervar
Nova oblast in mediji – Kaj se je spremenilo?
Brankica Petković
Slovenija: Boljša medijska zastopanost legitimna težnja 200.000 ljudi
Sandra Bašić-Hrvatin
Vztrajati pri vsebini in načinu sprejemanja medijskih zakonov
Roman Kuhar
V imenu družine potvarjajo podatke
Nina Zidar Klemenčič
Dva primera, množica stališč, problem nerešen
Andraž Teršek
Pasti in spodrsljaji svobode izražanja[1]
Andrej Stopar
Rusija: »V tem primeru ste nas prehiteli!«
Jernej Rovšek
Posledica spremenjene sestave Ustavnega sodišča?
Jure Aleksič
Mozaik neke gangrene
Andreja Tratnik
Evropsko sodišče za človekove pravice o nedopustnosti političnih pritiskov na medije
Ustavno sodišče
Del odločbe Ustavnega sodišča v primeru Prijatelj proti Mladini[1]
Ciril Ribičič, Marija Krisper Kramberger
Prijatelj proti Mladini: Zastraševalni učinek obsodbe Mladine
Iztok Jurančič
Kanarčki v rudniku demokracije
Zoran Medved
Novi zakon o RTV Slovenija: Potrebujemo popolnoma nov koncept
Peter Lah
Pluralizem medijev: predmet arbitrarnih ocen ali empiričnih meritev?
Tadej Praprotnik
Nizozemska: Učinkovit sistem zaščite otrok pred škodljivimi medijskimi vsebinami
Sonja Merljak Zdovc
Novinarska zbornica
Tomaž Klipšteter
(Ne)občutljivost medijev za varstvo zasebnosti
Ranka Ivelja
Pasti »konkretizacije in personalizacije« incesta
Brankica Petković
Narobe
William Gore
Nesprejemljivost predlogov za vseevropski sistem urejanja medijske odgovornosti(1)
Daphne Koene
Na Nizozemskem vsak dan bolj cenimo dobro delovanje tiskovnega sveta(1)
Marko Milosavljević
Razsodba delovnega sodišča odpira možnosti za odpuščanje neposlušnih novinarjev
Bojan Dobovšek, Jure Škrbec
Novinarji in korupcija
Goran Novković
Kje so meje pravice? Kje so meje molka?
Jože Vogrinc
Spremenimo informativne medije v javna glasila!(1)
Nataša Pirc Musar
Pravica vedeti – Prvi mednarodno zavezujoči akt na področju dostopa do javnih informacij na svetu
Toby Mendel
Ali sprejeta konvencija izpolnjuje pričakovanja?
Helen Darbishire
Prepoznavanje pravice
Simona Zatler
Ali je učinkovita regulacija sploh možna?
Tanja Kerševan-Smokvina
Direktiva kot preskus za medijske politike držav članic EU
Renata Šribar
Protiregulacijski kompleks bo med pripravo novele zakona o medijih gotovo še živ
Marko Milosavljević
Napake, iz katerih bi se (že) morali kaj naučiti
Nika Susman
Francija: Usoda javne televizije odvisna od dobičkov komercialne tekmice
Renata Šribar
Ko mediji premikajo meje v prid pornokapitala
Mateja Boldin
Sistem koregulacije na preizkušnji
Renata Šribar
Različno branje zakona izgovor za neukrepanje
Renata Šribar
Kdo je pristojen za ukrepanje, če oglaševanje vsiljuje porno seksualnost otrokom?
Miran Lesjak
Človekove pravice zatirane države in nemočnih gospodarskih družb
Cene Grčar
Hudobni mediji in uboga država: ali lahko državni organi zahtevajo objavo popravka?
Janez Markeš
Zakon, ki popravlja mnenja
Jernej Rovšek
Od pravice do popravka do medijskega sveta
Barbara Verdnik
»Tožena stranka redno objavlja članke ...«
Sandra Bašić-Hrvatin
Kakšen javni medij potrebujejo državljanke in državljani Slovenije?
Sandra Bašić-Hrvatin, Iztok Jurančič, Brankica Petković, Grega Repovž, Jernej Rovšek, Špela Stare, Matej Šurc, Blaž Zgaga, Društvo novinarjev Slovenije, Sindikat novinarjev Slovenije
Za prenovo medijske politike
Ian Mayes
Samoregulacija informativnih medijev: pot do novega razmerja z bralci
Ian Mayes
Dejstva v zadevi
Ian Mayes
Po navedbah vira
Slavko Vizovišek
Guardianov zgled in slovenska realnost
Viktor Ivančić
1996: Kako je bil obrekovan Feral Tribune
Jernej Rovšek
Pot do zaupanja vrednega regulatorja medijev
Jernej Rovšek, Brankica Petković
Ali je v primeru Stres proti POP TV medijski inšpektor prevzel vlogo sodišča?
Ivan Pal
Več prijav inšpektorju za medije
Neva Nahtigal
Problemi s socialno, pravno in profesionalno varnostjo novinarjev v jugovzhodni Evropi
Iztok Jurančič
Dninarstvo na novinarskem trgu delovne sile
Sandra Bašić-Hrvatin
Politika razvoja radia in televizije v Sloveniji – Tiranija status quo
Sandra Bašić-Hrvatin
Paralelni svetovi
Iztok Jurančič
Pravna zaščita kaznovanih novinarjev – Novinarji kot postranska škoda?
Jože Vogrinc
Medijska politika kot demokratura
Renata Šribar
Mobitel, WTF?
Blaž Zgaga
Pismo o cenzuri: v tujini objavljeno, doma cenzurirano
Boris Vezjak
Še vedno neutemeljen disciplinski ukrep proti novinarju
Matej Šurc
Peticija – da nam ne bo žal za to, česar nismo storili
Brankica Petković
Njihova svoboda, naša pravica
Mateja Boldin
Vsebine za odrasle, promocija za otroke
Zoran Medved
Zakaj je zahteva po uravnoteženosti javne televizije neutemeljena?
Iztok Jurančič
Tehnologije obvladovanja slovenskih medijev v letih 2006–2007
Barbara Verdnik
Primorske novice – Plen političnih in ekonomskih interesov
Klavdija Figelj
Kje so pristali novinarji?
Predlog ureditve poklicne avtonomije v kolektivni pogodbi za poklicne novinarje
Sandra Bašić-Hrvatin
V Sloveniji brez javne razprave o novi medijski direktivi
Renata Šribar
Škodljive vsebine na mobilnih telefonih
Hans-Martin Tillack
Ali uradniki EU pretepajo pse?
Mediji za državljane – Priporočila
Jasmina Potokar Rant
Novinarske usode: Delo preko avtorskih pogodb
Sandra Bašić-Hrvatin
Po razpisu za subvencije medijem: Uravnoteženi in komunikativni
Andrew Taussig
Organizirajte Glas poslušalca in gledalca
Boris Vezjak
Dedemokratizacija Slovenije pod krinko demokratizacije RTV Slovenija
Neva Nahtigal
Kdaj oddaje za Rome na RTV Slovenija?
Maja Bogataj Jančič, Maja Lubarda
Licence Creative Commons tudi v Sloveniji
Jasmina Potokar Rant
Avtorske pravice v pogodbah med mediji in novinarji
Jernej Rovšek, Sandra Bašić-Hrvatin, Brankica Petković
Kakšen sklad za medije?
Špela Stare
O subvencijah za medije naj ne odloča komisija
Gorazd Perenič
Na poti od odprtega k preglednemu javnemu sektorju
Nataša Pirc Musar
Zakonske novosti in dostop do informacij za novinarje
Pavel Gantar
Lahkotnost sprememb v dostopu do informacij javnega značaja
Jernej Rovšek
Neskladje glede zakona o dostopu do informacij javnega značaja
Lenart J. Kučić, Aljaž Marn
Proti terorizmu z nadzorom državljanov
Aljaž Marn
Kronologija sprejemanja evropske direktive o hrambi telekomunikacijskih podatkov
Aljaž Marn
Iniciativa "Hramba prometnih podatkov ni rešitev!"
Saša Bojc
Napad na novinarski vir
Brankica Petković
Ministri evropskih držav o medijski politiki
Jaka Repanšek
Bo prenovljeni kolektivni pogodbi za novinarje uspelo?
Miha Trampuž
Varstvo avtorskih pravic v predlogu dopolnitev in sprememb kolektivne pogodbe
Živa Humer, Mojca Sušnik
Politika enakih možnosti žensk in moških brez medijske pozornosti
Jernej Rovšek
Nihalo se je od svobode izražanja obrnilo v prid varstvu zasebnosti
Janez Tekavc
Odškodninska odgovornost novinarja
Jernej Rovšek
Pravica do popravka ali odgovora v medijih – Primer Vladislava Stresa
Lucija Bošnik
Poročanje medijev s sodišč
Urška Prepeluh
Procesni labirint do informacij javnega značaja
Urška Prepeluh
Dostop do javnih informacij pri organih EU
Jaka Repanšek
Pravni okvir avdiovizualne industrije v EU
Sandra Bašić-Hrvatin
Delo in izbrisani: kdo »zlorablja« medijski prostor?
Jaka Repanšek
Varovanje avtorskih pravic v kolektivni pogodbi: kako se miš spreminja v mačko
Jaka Repanšek
Kraja avtorskih del: avtorji lajajo, karavana gre dalje
Jaka Repanšek
Avtorske pogodbe zaposlenih v medijih
Renata Šribar
Ta lahki predmet manipulacije: oblast in regulacija pornografije
Melita Zajc
Mediji in avdiovizualna politika v strateških dokumentih ministrstva za kulturo
Rina Klinar
Medijska raznolikost v nacionalnem programu za kulturo 2004-2007
Brankica Petković
Razpršenost lastništva in raznolikost vsebin
Gojko Bervar
Velika Britanija: Prenova pritožne komisije za tisk?
Alison Harcourt
Regulacija medijskega lastništva - slepa ulica EU
Gojko Bervar
V zapor zaradi klevete?
Gojko Bervar
Mediji vzbudijo strah, politiki zahtevajo višje kazni
Rok Kajzer
Klevetanje in praksa Novinarskega častnega razsodišča
Neva Nahtigal
»Obrekovalci« pred Evropskim sodiščem
Sandra Bašić-Hrvatin
Zakon o RTVS za 20. ali 21. stoletje?
Miro Petek
Velika Britanija: Lastništvo zagotavlja neodvisnost Guardiana
Karol Jakubowicz
Zavrnite predloge o politični delitvi javne radiotelevizije!
Serge Halimi
Nova cenzura
Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić
Medijska koncentracija v Sloveniji
Sonja Merljak
Interni etični kodeksi v medijih
Dušan Rebolj
Nianse nasilja: ulovimo in ubijmo Billyja Raya Cyrusa!
Milada Mirković
Sprejet zakon o dostopu do informacij javnega značaja
Jernej Rovšek
Ali zakon o dostopu do informacij res ni pomemben za novinarje?
Saša Banjanac Lubej
Novinarji so za direktorje kakor delavci v tovarni
Sonja Merljak
Piarovci so dodatna ovira na poti do informacij
Gorazd Kovačič
Nato: »Zaustavite levico!«
Gal Kirn, Ana Jereb
Nato: Vidni in nevidni pritiski
Sandra Bašić-Hrvatin
Nato: Civilna družba proti državi
Renata Šribar
Pornografija: Po protipornografskemu ukrepu medijskega inšpektorja
Ian Mayes
Naš cilj je biti odgovoren časopis
Gašper Lubej
Svoboda tiska ogrožena povsod po svetu
Judit Bayer
Madžarska: Položaj medijev po volitvah 2002
Jaka Repanšek
Je moje res tvoje?
Neva Nahtigal
Tehnologija zahteva dodatno zaščito avtorskih pravic
Urša Chitrakar
Ko javna osebnost laže
Marko Milosavljević
Zakaj je dobro, da je ukinjena avtorizacija intervjuja
Jernej Rovšek
Je to zakonska podlaga za bolj odprto javno upravo?
Milada Mirković
Pomanjkljivosti predloga zakona o dostopu do informacij javnega značaja
Boris Vezjak
Primer Petek: simptom zloma medijske avtonomije
Brankica Petković
Kaj smejo početi novinarji?
Lucija Bošnik
Svoboda tiska v rokah policije
Suzana Žilič-Fišer
Velika Britanija
Polemike o novi medijski zakonodaji
Rajko Gerič
Postali smo javni uslužbenci
Tatjana Pirc
Bodimo uslužbenci javnosti
Jaka Repanšek
Konkurenčna klavzula v novinarskem poklicu
Saša Banjanac Lubej
Vpis v razvid medijev
Gorazd Kovačič
Pronatovski napadi na demokratični pluralizem
Ksenija Horvat
Josri Fouda
Nikoli se ne bom vključil v propagandno vojno
Senko Pličanič
Ustavna pravica doslej neuresničena
Milada Mirković
Zakon bi moral veljati za vse državne organe
Simona Zatler
Vsak je lahko novinar
Jaka Repanšek
Konkurenčna prepoved v novinarskem poklicu
Saša Banjanac Lubej
Medijski inšpektor - one man band
Aldo Milohnić
Oglaševalska pornografija na Kanalu A in POP TV
Karina Cunder
Delo po novem restriktivno pri oglaševanju vročih linij
Borut Zajc
Prikrito oglaševanje je zloraba medijev
Nika Deu
Spoštujemo zakonodajo
Rastko Močnik
Svoboda izražanja kot farsa
Darijan Košir
Delo ni zaprt medij
Simona Zatler
Kako zagotoviti dostop do medijev
Igor Ž. Žagar
Pet minut za (novinarski) suspenz
Maja Breznik
Kulturni krogi
Simona Zatler, Sandra Bašić-Hrvatin
Programski deleži po novi medijski zakonodaji
Marjan Moškon
Žagajo mar avtorji vejo, na kateri sedijo?
Špela Mežnar
Parodija je dopustna predelava tujega avtorskega dela
Brane Maselj
Pooblastila državi, omejitve medijem
Boris Bergant
Izrazito politični zakon
Rina Klinar, Irma Benko
Več vprašanj kot odgovorov
Aleš Gaube
Dopolnila za lažji spanec
Sandra Bašić-Hrvatin
Past prekomerne regulacije
Špela Šipek
Ko država prikriva informacije, jo lahko tožimo
Matjaž Jarc
Paranoja o državnem nadzoru nad mediji
Peter Jančič
Ozka zakonska ureditev dostopa do informacij
Rina Klinar
Naj lokalni radio ugasne?
Marjan Moškon
Zatreti lokalne programe je lahko
Dejan Jelovac
To bo konec Radia Študent
Petra Oseli
Prodajajo šampon v informativnih oddajah
Tanja Kerševan-Smokvina
Oglasi na televizijah po pravilih
Branko Čakarmiš
Samoregulativni korak slovenskih televizij
Cene Grčar
Beseda velja
Druga in tretja obravnava zakona o medijih
Bojan Golčar
Radio Marš naj bo!
Matevž Krivic
Lastniški poseg v uredniško politiko?
Simona Zatler
Uredniška neodvisnost in ugovor vesti
Aleš Gaube
Novinarski ceh na preži
Gojko Bervar
Novinarska zaščita ali jarem
Marjan Moškon
Onemogočiti lokalne televizije?
Simona Zatler
Brez sodne prakse, brez politične volje
Tomaž Ranc
Nadzorovani novinarji
Rainer Reichert
Nadzor zasebnih pogovorov
Boris Rašeta
Novinarjem so v Tuđmanovem obdobju redno prisluškovali
Jaka Repanšek, Simona Zatler
Intervjuvanec lahko preverja le natančnost
Boris Čibej
Želja po umiku ostrih izjav
Lidija Koman Perenič
Odškodninske tožbe naraščajo
Renata Šribar
Oglaševanje »vročih linij«
Igor Mekina
Daleč od brezhibnosti
Tatjana Mandić
Nadzorovanje in kaznovanje novinarjev
Gabor Holmai
Državni uradniki morajo prenesti kritiko
Senad Pećanin
Skrivanje za zasebnimi tožbami
Zlatan Karabegović
Razkrivanje nepravilnosti je brez odmeva
Matjaž Gerl
Za pravice gledalca
Tanja Kerševan-Smokvina
Kako prehiteti daljinca
Alexander Scheuer
Televizija čez državne meje
Simona Zatler
Pravica medijev in javnosti
Gojko Bervar
Izgubljena bitka za soglasje
Nadire Mater
Srečna sem, da sem obtožena
Rajko Muršič
Ženska in mati, Cerkev in podgana
Za svobodo umetniškega izražanja in proti represiji
Milka Pance
Konkurenčna prepoved in svoboda dela
Matjaž Jarc
Zlati rez
Borut Mehle
Poti slovenske medijske zakonodaje
Zoran Medved
Vrnitev k abecedi
Milada Mirković
(Ne)dostopnost javnih informacij
Stojan Zdolšek
Brez vrtoglavih odškodnin
Barbara Kelbl
Država proti novinarju
Na začetku je bil Zakon
Edicija MediaWatch
Jernej Rovšek
Zasebno in javno v medijih
Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić, Brankica Petković
Medijsko lastništvo
Sandra Bašić-Hrvatin, Marko Milosavljević
Medijska politika v Sloveniji v devetdesetih
Matevž Krivic, Simona Zatler
Svoboda tiska in pravice posameznika
Novinarski večeri
29.05.2003
Snježana Milivojević, Dejan Anastasijević
Srbski mediji po atentatu
28.01.1999
Alexandre Lévy
Novinarji brez meja
18.12.1998
Vesna Alaburić, Stojan Zdolšek
Pod udarom zakona
23.06.1998
Andras Sajo, Sandra Bašić-Hrvatin
Sedma sila na povodcu
18.02.1998
Jochen Frowein, Igor Mekina
Kako prerezati globoko grlo?
Omizja
29.03.2011
Sandor Orban, Attila Mong, Sandra Bašić Hrvatin, Grega Repovž, Marko Milosavljević, Vojko Stopar, Zdenko Duka, Gordana Vilović
Pasti medijske regulacije in očitki o političnem obvladovanja medijev – Madžarska, Slovenija, Hrvaška, podobnosti in razlike
22.04.2008
Zdenka Čebašek Travnik, Uroš Slak, Alma M. Sedlar, Elizabeta Zorman, Zoran Pavlovič, Liana Kalčina, Brankica Petković, Kristina Plavšak Krajnc
Omizje: Poročanje medijev o otrocih
29.09.2007
Snježana Milivojević, Snežana Trpevska, Sandra Bašić-Hrvatin, Vildana Selimbegović, Milka Tadić, Brankica Petković, Drago Hedl, Željko Bodrožić, Peter Preston, Jani Sever, Aleksandar Damovski, Stjepan Malović, Vanja Sutlić, Mehmed Agović, Dragoljub Vuković, Dubravka Valić Nedeljković, Mirko Štular, Saša Banjanac Lubej
Omizje: Oblike politične instrumentalizacije in klientelizma v medijih v državah jugovzhodne Evrope – primer držav nekdanje Jugoslavije
03.04.2007
Venčeslav Japelj, Barbara Verdnik, Peter Kolšek, Veso Stojanov, Simona Rakuša
Omizje: Tehnologija obvladovanja medijev v Sloveniji
25.11.2002
Aidan White, Ian Mayes, Grega Repovž, Peter Jančič, Gojko Bervar
Samoregulacija in odgovornost medijev
27.02.2002
Aljoša Pečan Gruden, Senko Pličanič, Alja Brglez, Marjan Antončič, Špela Šipek
Dostop do informacij javnega značaja
24.09.2001
Božidar Zorko, Irma Benko, Marjan Moškon, Bojan Veselinovič, Bojan Petan, Goran Novkovič, Marko Milosavljević
Država in mediji v Sloveniji
15.02.2001
Božidar Zorko, Rudolf Moge, Sandra Bašić-Hrvatin, Matevž Krivic, Janez Čadež, Gojko Bervar, Cene Grčar, Rosvita Pesek, Peter Jančič
Zakon o medijih v slepi ulici - Kakšen izhod obeta nov predlog, pripravljen v novi vladi?
predpisi o oglaševanju
Medijska preža
Renata Šribar
Regulacija avdiovizualnih medijev: kompleksnost in izmuzljivost potencialno spornih vsebin
Renata Šribar
Zaščita otrok pred spornimi vsebinami v osnutku zakona o medijih: nadaljevanje regulacijske stihije
Nika Susman
Francija: Usoda javne televizije odvisna od dobičkov komercialne tekmice
Mateja Boldin
Sistem koregulacije na preizkušnji
Renata Šribar
Različno branje zakona izgovor za neukrepanje
Renata Šribar
Kdo je pristojen za ukrepanje, če oglaševanje vsiljuje porno seksualnost otrokom?
Zoran Trojar
Trendi spletnega oglaševanja
Renata Šribar
Mobitel, WTF?
Mateja Boldin
Vsebine za odrasle, promocija za otroke
Sandra Bašić-Hrvatin
V Sloveniji brez javne razprave o novi medijski direktivi
Renata Šribar
Škodljive vsebine na mobilnih telefonih
Aldo Milohnić
Oglaševalska pornografija na Kanalu A in POP TV
Borut Zajc
Prikrito oglaševanje je zloraba medijev
Dejan Jelovac
To bo konec Radia Študent
Petra Oseli
Prodajajo šampon v informativnih oddajah
Tanja Kerševan-Smokvina
Oglasi na televizijah po pravilih
Branko Čakarmiš
Samoregulativni korak slovenskih televizij
Cene Grčar
Beseda velja
Renata Šribar
Oglaševanje »vročih linij«
Matjaž Gerl
Za pravice gledalca
Tanja Kerševan-Smokvina
Kako prehiteti daljinca