N O V O S T I
O   M E D I A W A T C H
R E V I J A   M E D I J S K A   P R E Ž A
E D I C I J A   M E D I A W A T C H
S P R E M L J A N J E   N E S T R P N O S T I
N O V I N A R S K I   V E Č E R I
o   v e č e r i h
m a n i f e s t
s e z n a m
 
2005
 
2004
 
2003
 
2002
 
2001
 
2000 10.11.
Seška Stanojlović, Mirko Galić
Desetletje balkanskih vojn

05.10.
Peter Jančič, Grega Repovž
Mediji v navzkrižju predvolilnih interesov

12.09.
Denis Latin, Bojan Krajnc
Televizijsko odpiranje tabujev

04.09.
Gojko Bervar, Claude-Jean Bertrand, Roger Blum
Samoregulacija - up ali pokora sodobnega novinarstva

19.06.
Jacek Žakowski, Tomaž Gerden
Vzhodno od "raja"?

19.05.
Janko Baljak
Anatomija bolečine

18.04.
Veton Surroi, Jurij Gustinčič
Kosovo: so se za to borili?

14.04.
Rainer Reichert, Peter Frankl
Medijska industrija v novi Evropi

27.03.
Andreas Unterberger, Ignac Golob
Naš sosed Haider

28.02.
Predrag Lucić, Tonči Kuzmanić, Petar Luković
Jezik gneva in sovraštva

17.02.
Velibor Čović, Uroš Lipušček
Dober večer, gospod predsednik

 
1999
 
1998
 
1997  
g o s t j e / s o g o v o r n i k i
O M I Z J A
M E D I J S K O   S O D E L O V A N J E
T E M E
A V T O R J I
P O V E Z A V E

Peter Jančič, Grega Repovž
Mediji v navzkrižju predvolilnih interesov
40. novinarski večer je bil predvolilno obarvan in tokrat brez gosta iz tujine, kljub temu pa je bilo veliko govora tudi o tujih izkušnjah v predvolilnem času. Novinar Večera Peter Jančič je tako opozoril, da so podatki o virih financiranja strank v predvolilni kampanji v Sloveniji v primerjavi z zahodnimi demokracijami v veliki meri nedostopni. Novinarji bi morali na to bolj opozarjati, še posebej ker so v Sloveniji veliki sistemi, kot so na primer banke ali zavarovalnice, še vedno v lasti države. Novinar Dela Grega Repovž pa je dejal, da je po njegovih raziskavah veliko podjetij, ki so na lokalnih volitvah leta 1998 financirala kampanje strank, pozneje dobilo veliko državnih naročil. Vendar pa po Repovževem mnenju samo podatki o imenih donatorjev ne zagotavljajo transparentnosti, saj obstajajo tudi zakriti viri financiranja, ki jih je težko odkriti.

Politični pritiski na medije pred volitvami se povečujejo, vendar so večinoma neuspešni. Grega Repovž je dejal, da se sicer ljudje iz služb za odnose z javnostjo trudijo z različnimi strategijami, vendar je ocenil, da bolj kot skušajo vplivati na medije, manjši učinek dosežejo. Peter Jančič je dodal, da so takšne intervencije včasih celo koristne, saj lahko novinar zve tudi kaj novega. Predvsem pa je pomembno, da novinarja ščitijo znotraj hiše. Po Jančičevem mnenju so za slovensko novinarstvo značilni interni spopadi znotraj novinarskih hiš, ki vplivajo tudi na uredniško politiko. V Večeru imajo pluralnost mnenj, kar pa je za hišo naporno. Časopis je močan toliko kolikor različnih mnenj lahko zdrži. Tudi Grega Repovž je potrdil, da znotraj hiš vedno poteka notranja debata. Sicer pa se ne strinja s tem, da obstaja levo ali desno novinarstvo. Novinar je dober ali pa slab, ne pa levi ali desni.

Eden od problemov pri spremljanju volitev je tudi ta, da so predvolilne obljube slovenskih politikov in programi političnih strank zelo splošni in jih je "težko zagrabiti". Tudi na večkrat postavljena vprašanja novinar ne dobi konkretnega odgovora. Jančič in Repovž sta se lotila tudi vprašanja, ali imajo novinarji pravico do vrnitve na staro delovno mesto po neuspešnem kandidiranju na volitvah ali pa po prenehanju politične funkcije. Jančič je menil, da imajo tudi novinarji pravico do dela, vendar pa lahko delajo na tistih delovnih mestih, kjer ne pride do konflikta interesov. Repovž je glede tega bolj strog, saj meni, da mora novinar ob vstopu v politiko nase prevzeti odgovornost in da če se odloči za ta korak, potem ni več vrnitve nazaj.

izpis

 S O R O D N E   T E M E

mediji in volitve

Medijska preža
Kaja Jakopič
Twitter volitve?
Tonči Kuzmanić
Antivolitve 2011: A res še zmeraj ne slišite, da grmi?
Mitja Velikonja, študentje Fakultete za družbene vede
Čakajoč politiko
Emina Zejnić
Lokalne volitve – Medijsko sprenevedanje
Miro Petek
Zakaj iz novinarstva v politiko?
Marko Milosavljević
Predvolilna soočenja na RTV Slovenija – Bi lahko bila ožja, a bolj relevantna?
Kaja Jakopič
Slovenske parlamentarne volitve brez internetne kampanje
Kristina Plavšak Krajnc
Govorica plakatnih podob in sloganov
Metka Kuhar
Politična participacija mladih – Politika me/ne briga?
Kristina Plavšak
Slaba vest ameriških medijev
Peter Jančič
Česa javnost ne sme izvedeti?
Edicija MediaWatch
Breda Luthar, Tonči Kuzmanić, Srečo Dragoš, Mitja Velikonja, Sandra Bašić-Hrvatin, Lenart J. Kučić
Mit o zmagi levice
Novinarski večeri
04.03.2004
Peter Preston, Darijan Košir
Kaj dela odgovorni urednik?
18.12.2003
Leonard Steinhorn, Mitja Meršol
Mediji in volitve v ZDA
05.10.2000
Peter Jančič, Grega Repovž
Mediji v navzkrižju predvolilnih interesov