Sanja Sarnavka, Tatjana Božić, Roman Kuhar
Ženske in mediji
Čeprav se je Hrvaška v zadnjih letih povzpela med prvih deset držav po zastopanosti žensk v politiki, tamkajšnji mediji nudijo pogled na ženske, ki nima povezave z realnim življenjem, je na 46. novinarskem večeru poudarila Sanja Sarnavko. Voditeljica projekta Ženske v medijih v okviru zagrebške nevladne organizacije B.a.B.e (Bodi aktivna, Bodi emancipirana) je poudarila, da ženske v medijih niso tako upoštevane kot moški. "Vsakih pet let je za en odstotek več žensk, ki so citirane v časopisju, kar pomeni, da bomo potrebovali še veliko let, da bodo ženske na tem področju izenačene z moškimi," je dejala. Ob tem je poudarila, da so hrvaški mediji v času socializma bolj upoštevali svobodo tiska kot danes. "Leta 1985 smo imeli na Hrvaškem boljše medije, pa čeprav danes vsi govorijo o svobodi tiska. Mediji živijo danes predvsem od oglasov, veliko je takih, ki so namenjeni temu, da ženskam pokažejo, kako naj izgledajo boljše. Ženske so zaradi medijev prisiljene izgledati dobro," je dejala Sarnavka. V to se se prepričali tudi obiskovalci galerije ŠKUC - med njimi tudi študentje mednarodne poletne šole o spolu in politiki - saj se je novinarski večer začel s projekcijo filma Izkrivljeni pogled avtorice Tatjane Božić. Glavno sporočilo filma je, da mediji ponujajo takšen pogled na ženske, ki nima povezave z realnim življenjem. Roman Kuhar je predstavil raziskavo o seksizmu v Slovenskih novicah. Opozoril je na štiri sindrome seksizma: roza-modri sindrom, ki ženskam pripisuje tipične ženske vloge, sindrom kače, ki prikazuje žensko glede na njen izgled, sindrom moškega šovinizma, kjer so ženske predstavljene kot moški objekti, in sindrom žaljivih imen. Dodal je, da najbolj brani slovenski dnevnik za ženske mnogokrat uporablja izraze punči, peroksidna blondinka ali seks bomba. Po njegovih besedah je ženska v tem časopisu predstavljena kot moški objekt s telesnimi atributi, ki so edini prikaz njene osebnosti. Gostje so se strinjali, da se položaj žensk v družbi vendarle spreminja, vendar pa bo potrebno za spremenjen pogled na ženske v medijih še veliko časa. Tudi same se namreč še vedno vidijo predvsem v vlogah žene in matere, manj pa v vlogah uspešnih karieristk.

nazaj